سه نفر از دانش آموزان مقطع متوسطه اول شهرستان بروجن به فینال مسابقه بین المللی ریاضی تورنمنت شهر‌های جهان راه پیدا کردند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ بهروز امیدی مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری، از راهیابی محمدحسین سلیمی، عمادالدین رسولی و محمدحسین اسماعیل زاده دانش آموزان مقطع متوسطه اول شهرستان بروجن به فینال بین المللی بیست و هشتمین مسابقه ریاضی تورنمنت ۲۰۱۷ شهر‌های جهان خبر داد.

وی با بیان برگزاری مرحله شهرستانی و کشوری این مسابقه در سطوح مبتدی و پیشرفته در اسفندماه ۹۵ و با همکاری خانه ریاضیات استان‌ها در کشور گفت: این دانش آموزان پس از گذراندن دو مرحله مسابقه در خانه ریاضیات بروجن به فینال راه یافتند.

امیدی افزود: فینال بین المللی بیست و هشتمین مسابقه ریاضی تورنمنت شهر‌های جهان، ۲ تا ۱۱ آگوست ۲۰۱۷ برابر با ۱۱ تا ۲۰ مردادماه سالجاری در روسیه برگزار می‌شود.

گفتنی است: مسابقه بین المللی ریاضی تورنمنت شهر‌ها یک مسابقه حل مسئله ریاضی است که تمام شهر‌های جهان می‌توانند در آن شرکت کنند.

در حال حاضر دانش آموزان بیش از ۱۰۰ شهر دنیا از کشور‌های آرژانتین، آلمان، آمریکا، اتریش، اسلواکی، اسپانیا، اکراین، بلغارستان، روسیه، زلاندنو، کانادا، کلمبیا، لوکزامبورک، یوگسلاوی، یونان و ایران در این مسابقه شرکت دارند.

دو گروه از جهوری اسلامی ایران در فینال بیست و هشتمین مسابقه ریاضی تورنمنت شهر‌های جهان حضور می‌یابند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار