مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان گفت : تاکنون افزون بر 2 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در سطح این استان شناسایی شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مراد امیری شامگاه یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: درصورتی‌که این ارقام پس از دادرسی‌ها وصول شود نتایج ملموسی در بر خواهد داشت .

وی گفت: میزان وصولی درآمد مالیاتی در سال گذشته 5.2 هزار میلیارد تومان است که نزدیک به 92 درصد پیش‌بینی‌ها محقق شد اما از میانگین کشوری که 96 درصد است چهار درصد عقب هستیم.

وی همچنین از دریافت 246 هزار و 932 فقره اظهارنامه مالیاتی الکترونیکی در سال گذشته توسط این اداره کل خبر داد و افزود : امسال نیز تا به امروز که سه روز تا پایان فرصت ارائه اظهارنامه مالیاتی وجود دارد حدود 51 درصد اظهارنامه‌ها اخذ شده است.

وی تاکید کرد: با اطلاع رسانی خوب و هماهنگ امیداوریم در این سه روز باقی مانده حدود 49 درصد باقی مانده اخذ شود.
امیری گفت: در فرهنگ مالیاتی واژه ای به نام نرخ صفر مالیاتی بیان می شود که اگر مؤدیان مالیاتی در موعد مقرر اظهارنامه خود را تسلیم نکنند از همه معافیت‌های مالیاتی محروم می‌شود و مشمول 30 درصد جرائم غیر بخشش می‌ شوند.

امیری گفت: امسال اصلاحیه قانون مالیات‌های مستقیم در حال انجام است و امروزه اظهارنامه مالیاتی یکی از جنبه‌ های اداری، تجاری و کسب‌وکارها را تشکیل می‌ دهد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته مؤدیان مالیاتی تا پایان تیرماه فرصت ارائه اظهارنامه مالیاتی داشتند گفت: امسال بر اساس تصویب قانون مالیات مستقیم تمامی مؤدیان اشخاص حقیقی تا 31 خردادماه فرصت ارائه اظهارنامه مالیاتی دارند تا شامل معافیت‌ها و تسهیلات شوند.

وی با اشاره به رویکرد اداره کل مالیاتی استان اصفهان اظهار کرد: حمایت از بخش تولید و فعالان اقتصادی به خصوص در بخش گردشگری ازجمله فعالیت هایی است که در پیش داریم و اگر مالیاتی گرفته می شود همه برای آبادانی کشور است.

امیری افزود: ماده 95 مالیات مستقیم یکی از اصلاحات قانون جدید است به این معنی که در قدیم مشاغل شامل بند الف، ب و ج می‌شدند ولی در قانون جدید گروه‌های شغلی بر اساس میزان تولید تقسیم‌ بندی می‌ شوند.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان اظهار کرد: اصناف با عنوان گروه‌های اول،‌ دوم و سوم طبقه ‌بندی می‌شوند و
افرادی که شامل گروه سوم می‌شوند یعنی کسانی که فروش و خدمات آن‌ها برابر یا کمتر از 156 میلیون تومان است نسبت به گذشته با افزایش هشت‌ درصدی پرداخت مواجه خواهند شد.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان افزود :کسانی که در زمان مشخص‌شده اظهارنامه الکترونیکی شامل تبصره ماده 100 هستند، می‌توانند به ‌صورت اقساط چهارماهه مالیات خود را پرداخت کنند.

وی افزود: گروه سوم افرادی که درآمدشان کمتر از 156 میلیون تومان است با افزایش هشت درصدی مالیات نسبت به سال گذشته می توانند مالیات خود را قطعی کنند و نیاز به تسلیم اظهار نامه مالیاتی نخواهند داشت.

وی با اشاره به مشاغل خودرو اظهار کرد: تاکسی‌ داران از پرداخت مالیات معاف هستند و سایرمشاغل خودرو در سامانه مشخص شده است که به چه شیوه ای عمل کنند.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان افزود: اگر مؤدیان مالیاتی در بخش اصناف اظهارنامه‌ها خود را در زمان مقرر تسلیم کنند حدود 51 درصد مؤدیان از پرداخت معاف هستند، ولی اگر در زمان موعد پرداخت نشود حدود 30 درصد جریمه غیرقابل‌ بخشش را شامل می‌ شوند.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.