معدن آهنگران ملایر با ۳۰۰ نفر اشتغالزایی مستقیم ، سالانه ۳۵ هزار تن سرب تولید می‌کند.

استخراج سالانه ۳۵ هزار تن سرب از معدن آهنگران ملایربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ معدن آهنگران در جنوب شرقی استان همدان و در ۲۳ کیلومتری شرق ملایر قرار دارد و مساحت تقریبی معدن ۲۹ کیلومتر مربع است.

این معدن توسط جاده‌ای آسفالته به طول ۲۷۰۰ متر به جاده اصلی ملایر به اراک متصل است.

قدمت معدن بسیار زیاد است به طوری که به صورت مکتوب از سال ۱۳۳۵ فعالیت معدنکاری مسلم بوده و کار‌های ابتدائی قبل از اسلام که به کار‌های شدادی معروف است به وفور در معدن به چشم می‌خورد.

ساخت کارخانه فلوتاسیون در سال ۱۳۴۹ در کنار این معدن آغاز و در سال ۱۳۵۱ راه اندازی شد. کارخانه در پایین دست معدن و با فاصله ۲ الی ۳ کیلومتری آن قرار گرفته است.

سرب در معدن آهنگران از سال ۱۳۳۵ استخراج شده است و هم اکنون استخراج از این معدن به صورت زیرزمینی انجام می‌گیرد و عیار میانگین استخراج برابر ۱۰ درصد سرب و ۲۰۰ گرم بر تن نقره است.

استخراج آهن در معدن به روش روباز و پله کانی است و ارتفاع پله‌ها در حدود ۱۵ متر و عیار سنگ آهن حدود ۴۰ درصد آهن خالص است.

راه‌های دسترسی در داخل معدن برای ارتباط و حمل مواد معدنی، ساخته شده که به صورت خاکی است.

زیر مجموعه معدن و کارخانه شامل واحد آزمایشگاه، واحد انبار وسایل و قطعات و واحد تعمیرگاه ماشین آلات است.

ایران جزء ۱۰ کشور نخست جهان از نظر ذخایر معدنی است و این یعنی استفاده از ظرفیت‌های بکر معدنی با فرآوری و ایجاد ارزش افزوده می‌تواند به پویایی اقتصاد کمک کند.

انتهای پیام/

تولید سالانه ۳۵ هزار تن سرب  در ملایر

برچسب ها: مواد معدنی ، سرب ، معدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.