نخستین جلسه شورای سیاستگذاری دومین جشنواره موسیقیِ بومیِ البرزنشینان «لیلم» در دفتر احد جاودانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازاندران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران اعلام کرد اولین دوره جشنواره موسیقی بومی البرزنشینان لیلِم با هدف ارتقای فرهنگ موسیقی بومی، شناسایی و جذب استعداد‌های ناشناخته¬ی حاشیه‌ی البرز، آشناکردن مردم این منطقه با موسیقیِ سرزمین‌شان، ایجاد فضایی پویا و بانشاط در منطقه و گردهم آوردن هنرمندان و هنردوستان در کنار یکدیگر شکل گرفت.
فراخوان شرکت در جشنواره موسیقی لیلم از (١١ اردیبهشت ٩٥) در آموزشگاه¬‌های موسیقی و مراکز فرهنگی، هنری و ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌های استان¬‌های مازندران، گیلان و گلستان توزیع شد؛ همچنین از طریق وبسایت جشنواره (www.lilemfest.com) و صفحات جشنواره در فضای مجازی انتشار یافت.
ثبت نام از متقاضان شرکت در جشنواره به صورت اینترنتی و حضوری تا (٨ تیر ٩٥) ادامه یافت. در این مدت گروهی جهت کشف استعداد‌های بکر و جوان و کمتردیده شده به روستا‌های دورافتاده¬ استان مازندران رفته و از هنرمندان آن مناطق آثارشان را ثبت و ضبط کردند.
برنامه‌های جشنواره شامل دو بخش رقابتی و جنبی بود و در صبح روز‌های (٢٩، ٣٠ و ٣١ تیر ٩٥)، از ساعت (٩ تا ١٤) در سالن هلال احمر ساری برگزار شد.
آیین اختتامیه نخستین جشنواره موسیقی بومی مازندران «لیلِم» با حضور گسترده هنرمندان سراسر استان و مسئولین، و با حضور رایگان شهروندان ساروی، در روز جمعه (١ مرداد ٩٥) از ساعت (١٨ تا ٢١) در آمفی تئاتر هلال احمر ساری برگزار شد و منتخبین رشته‌ها و گروه‌های راه یافته به بخش رقابتی معرفی شدند.
در همین راستا شرکت فرهنگی هنری «نسیم مهرآوا» در نظر دارد با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران، دومین دوره این جشنواره را با گستره منطقه‌ای و با حضور استان‌های حاشیه البرز (مازندران، گلستان، گیلان، سمنان و بخش‌هایی از تهران) در گاه شمار (١٣ تا ١٦ شهریورماهِ ١٣٩٦) در شهر‌های ساری، سوادکوه، بهشهر، نوشهر و سمنان برگزار کنند.
انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار