قرارداد طراحی و ساخت مجموعه ادارای دولتی افغانستان، با حضور «محمد اشرف غنی»، رییس جمهور این کشور در ارگ به امضا رسید.

به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، قرارداد طرح و ساخت مجموع ادارات دولتی افغانستان، با حضور «محمد اشرف غنی»، رییس جمهور این کشور، توسط وزارت شهرسازی و مسکن افغانستان با شرکت بین‌المللی «خطیب العالمی» در ارگ، امضا شد.

«سید منصور سادات نادری» وزیر شهرسازی و مسکن افغانستان هنگام امضای این قرارداد، گفت: مجموع بزرگ اداری که دارالامان ساخت می‌شود صدها جریب زمین را دربر می‌گیرد و مستلزم تدوین طرح جامع و و مدرن است.

نادری گفت: شرکت خطیب العالمی که در 35 کشور جهان فعالیت دارد، وزارت شهرسازی و مسکن را در زمینه ارتقای ظرفیت و انتقال دانش حرفه‌ای به کارمندان مورد نیاز در این عرصه، همکاری می‌کند.

وی افزود: عملی شدن این برنامه، منجر به اشتغال‌زایی، تحرک اقتصادی و امیدواری برای آینده بهتر خواهد شد.

وزیر مسکن و شهرسازی افغانستان، گفت: هدف از ادغام ادارات دولتی در بخش دارالامان، ایجاد سهولت برای ساکنان کابل است.

رئیس شرکت خطیب العالمی نیز گفت: این پروژه بر اقتصاد افغانستان تأثیرگذار است و باید شرکت‌های افغان نیز در عملی شدن آن، سهیم شوند.

وی گفت: برای ساخت این پروژه کار می‌کنیم و می‌خواهیم از طریق این پروژه مهم در پیشرفت افغانستان سهیم و این در آینده افغانستان نقش مهم خواهد داشت.

رئیس شرکت خطیب العالمی، بیان کرد: آنها روی طراحی برخی پروژه‌های افغانستان، شامل دیزاین خیابان لوگر، نیز کار کرده‌اند.

انتقال ادارات دولتی به بخش دارالامان، بخشی از برنامه‌های دولت وحدت ملی بود و اکنون به گفته مقام‌های دولت افغانستان، طرح و ساخت این پروژه تا 2 سال آینده تکمیل خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار