دو طرح شهرداری قزوین افتتاح و از یک کتاب هم رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ این طرح‌ها شامل ساختمان فرهنگ‌سرای سنجیده (شهیده رقیه رضایی) و عرشه پل باغستان (ابوترابی) است.
 
 
 
همچنین از کتاب عملکرد ۵ ساله شهردای قزوین و سازمانهای وابسته با نام "خدمت ماندگار" رونماییشد.
 
ساختمان فرهنگ‌سرای سنجیده (شهیده رقیه رضایی) با ۲۳ میلیارد ریال اعتبار امروز به بهره برداری رسید.
 
این ساختمان ۴۱۰ متر مربع زیر بنا دارد و دارای کلاس‌های آموزشی، نگارخانه، سالن چند منظوره، سالن ورزشی بانوان، اتاق برق، موتورخانه، تاسیسات، سرویس بهداشتی، اتاق برق آسانسور است.
 
دیگر طرحی که امروز افتتاح شد، عرشه تقاطع غیر همسطح باغستان (ابوترابی) است.
 
افتتاح دو طرح شهری 
 
عملیات عمرانی احداث پروژه تقاطع غیر همسطح باغستان واقع در محور بلوار ابوترابی در جنوب شهر قزوین با اعتبار ۶۱ میلیارد ریال در حال اجراست که در حال حاضر عرشه این تقاطع به پایان رسیده است.
 
بلوار ابوترابی به عنوان یکی از ورودی‌های اصلی شهر قزوین، محور محل تردد وسایط نقلیه سنگین است و این پروژه به دلیل قرار گرفتن در بافت فرسوده و همچنین وجود معارضان ملکی و تاسیسات متعدد به ۲ فاز تقسیم‌بندی شده است.
 
مرحله اول این پروژه شامل احداث زیرگذر، احداث عرشه شمالی و جنوبی و آماده‌سازی زیرساخت‌های لازم جهت کانال آب و تاسیسات و مرحله دوم شامل احداث رمپ و لوپ‌های پروژه و سیستم هدایت آب‌های سطحی به ترتیب اولویت و با توجه به تملکات است.
 
مرحله اول این پروژه در ۲ فاز به اجرا درآمد که شامل ساخت و تکمیل عرشه شمالی و انحراف ترافیک روی عرشه و سپس ساخت و تکمیل عرشه جنوبی و هدایت ترافیک به صورت رفت و برگشت بر روی هر ۲ عرشه است.
 
عرشه شمالی پروژه همزمان با افتتاح پل نخبگان به بهره برداری رسید و عرشه جنوبی و سازه انتقال آب باغستان پس از حل معارضان در مدت زمان کمتر از ۲ ماه اجرایی شد.
 
با تکمیل این پروژه و مطالعات در دست انجام در سال جاری عملیات اتصال سه تقاطع غیر همسطح امام رضا (ع)، باغستان و ولایت برای تکمیل کمربندی شرق شهر قزوین آغاز می‌شود.
 
امروز همچنین کتاب عملکرد ۵ ساله شهرداری قزوین و سازمانهای وابسته با نام "خدمت ماندگار" رونمایی شد.
 
این کتاب در ۳۵۰ صفحه و در ۵۱ بخش شامل معاونت‌ها، سازمان‌ها و ادارات شهرداری قزوین تهیه و منتشر شده است.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.