سکینه خدابنده لو:تیراندازان جوان با نتایجی که در مسابقات جهانی کسب کردند شانس زیادی برای کسب مدال در جام جهانی تیراندازی جوانان دارند.

نتایج تیراندازان جوان مسابقات امیدوار کننده بودسکینه خدابنده لو در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،درباره عملکرد تیم ملی تپانچه در مسابقات جهانی تیراندازی جمهوری آذربایجان تصریح کرد:مسابقات ورد کاپ جهانی تیراندازی جمهوری آذربایجان با حضور تیراندازان برتر جهان برگزار شد و حتی ورزشکاران المپیکی در این رقابت‌ها حضور داشتند. تیم تپانچه کشورمان در این دور از رقابت‌ها عملکرد قابل قبولی داشت.

وی افزود:تیم تپانچه در دو رده سنی جوانان و بزرگسالان به این رقابت‌ها اعزام شد و نتایجی که تیراندازان جوان کسب کردند بسیار امیدوار کننده بود تا در جام جهانی تیراندازای جوانان که به زودی برگزار می‌شود مدال بدست آوریم.

سرمربی تیم ملی تپانچه در ادامه افزود:تیم میکس تپانچه که با ترکیب تیراندازان جوان این رویداد شرکت کرد در رقابت با تیراندازان خارجی که تجربه زیادی داشتند به عنوان چهارمی دست پیدا کرد. همچنین سبقت الهی توانست رکورد برون مرزی رشه تپانچه بادی ۱۰ متر ارتقا دهد و در فینال نیز با فاصله کم از کسب مدال باز ماند. هانیه رستیمان هم با از اینکه تجربه کمی برخوردار است رکورد‌های بسیار خوبی زد. تندری که نخستین حضورش در مسابقات جهانی را تجربه می‌کند در تپانچه ۵۰ متر عملکرد قابل قبولی داشت.

وی بیان کرد:هدف ما از اعزام تیم تپانچه جوانان به این رقابت‌ها کسب تجربه و آمادگی برای شرکت در جام جهانی تیراندازی جوانان است. البته برخی کشور‌ها نیز فقط جوانان درترکیب اصلی استفاده کردند، اما بیش از این تعداد قادر به اعزام تیراندازان جوان نبودیم.

خدابنده لو درباره کیفیت مسابقات وردکاپ در مقایسه با جام‌های جهانی تیراندازی تصریح کرد:مسابقات ورد کاپ تیراندازی نیز همانند جام جهانی تیراندازی در سطح بالایی برگزار می‌شود. در برخی رشته‌های ورزشی مسابقات ورد کاپ در سطح پایینی برگزار می‌شود و کشور‌ها با تیم دوم خود در این رقابت‌ها شرکت می‌کنند. اما تیراندازی اینگونه نیست، چون ورزشکارانی که در المپیک و جام جهانی حضور دارند در ورد کاپ نیز شرکت می‌کنند. تنها تفاوت این دو مسابقه در این است که ورد کاپ چند بار در طول سال برگزار می‌شود، اما جام جهانی هر ۴ سال یک بار برگزار می‌شود.

تیم جوانان برای جام جهانی آماده می‌شود
وی درپاسخ به این سوال که آیا به هدفی که اعزام تیم جوانان به این رقابت‌ها داشته رسید اظهار داشت:خوشبختانه با امتیازاتی که تیراندازان در مسابقات جهانی تیراندازی کسب کردند به هدفی که مشخص کرده بودیم رسیدیم و با توجه به برنامه ریزی‌هایی در سال‌ها اخیر برای رشد رشته تپانچه صورت گرفت تیراندازان با استعدادی به تیم ملی اضافه شدند که از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند؛ بنابراین با ترکیبی در حال حاضر در تیم ملی هستند می‌توان امید وار بود که در آینده با تیم قوی تری در مسابقات جهان شرکت کنیم و حتی روی سکو قرار بگیرم.

وی درباره وضعیت تیم ملی جوانان برای شرکت در جام جهانی تیراندازی تصریح کرد:جام جهانی تیراندازی جوانان مرداد ماه برگزار می‌شود و اردوتیم مل نیز برای شرکت دراین مسابقات به زودی برگزار می‌شود. تیم ملی تپانچه با ترکیب ۶ تیراندازی دراین رقابت‌ها شرکت می‌کند که ۲ تیرانداز در بخش ذخیره قرار خواهند داشت.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار