زردپوشان اصفهانی با صرف هزینه های هنگفت نقل و انتقالاتی قصد دارند در لیگ هفدهم با تمام قوا به مصاف حریفان خود بروند.

دست و دل بازی سپاهانی ها در بازار نقل و انتقالاتبه گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ برزیلی ها آن قدر عاشق فوتبال هستند که حتی در کوچکترین دهکده هایشان یک زمین فوتبال دارند. فوتبال در نصف جهان هم در وجود همه مردم این دیار عجین شده و مصداق همان علاقه بی حدو حصر برزیلی ها به فوتبال است. 

سپاهان افتخارات و قهرمانی های متعدد در فوتبال ایران به دست آورده است اما اینکه سرمربی کروات تبار طلایی پوشان قبل از شروع فصل جدید قول قهرمانی بدهد و انتظارات را نزد علاقه مندان پرشمارش افزایش دهد عاقلانه نیست. 
 
**رویکرد سپاهان در نقل و انتقالات چیست؟

سپاهان به خاطر توفیقات و قهرمانی های گذشته اش انتظارات را نزد هوادران و علاقه مندان خود بالا برده و آنها در هر تورنمنت و مسابقاتی انتظار قهرمانی دارند. طلایی پوشان بعد از آخرین قهرمانی که با حسین فرکی در دوره چهاردهم رقم خورد با ناملایمات و اتفاقات حاشیه ای مواجه شدند.

براین اساس مدیریت باشگاه سپاهان پیش از شروع فصل هفدهم، فرض را بر این گذاشته که با افکار زلاتکو کرانچار مربی کروات تبار با تجربه و به کارگیری بازیکنان اسم و رسم دار تیمی در حد قهرمانی و مدعی بودن ببندند. 

البته سوال اینجاست جذب و استخدام بازیکنان از دیگر تیم ها با کدام رویکرد و استراتژی هدف گذاری می شود ؟ آیا صرف هزینه های نجومی برای استخدام این بازیکنان بر اساس ترمیم و نیازهای تیم صرف می شود؟

عبداله ویسی در سال گذشته جوانگرایی را در سپاهان ایجاد کرد و در انتها دستاوردی برای باشگاه سپاهان به ارمغان نیاورد. هیچ کدام از بازیکنان جوان سال گذشته با مبالغ آن چنانی به دیگر کشورها ترانسفر نشدند و حتی این  بازیکنان به عنوان پدیده لیگ برتر هم معرفی نشدند. 

متاسفانه باشگاه سپاهان در سالهای گذشته صرفا به خاطر فوتبال نتیجه گرا از معرفی بازیکنان با آتیه و جوان که از دل تیم های پایه و آکادامی رشد کرده باشند، غافل مانده است و این رویکرد برای این باشگاه فاجعه آور بوده است. 

فاجعه هزینه گرایی و به دنبال آن پدیده شوم دلالیسم در سپاهان به وجود آمد تا بازیکن مطرح را برای خواسته های سرمربی وقت به خدمت گرفته شود. به کارگیری بازیکن برای هر تیم باید طبق نظر سرمربی و کادر فنی تیم باشد اما با چه رویکرد و بهایی ؟

زلاتکو کرانچار در مراسم معارفه اولین تمرین سپاهانی ها در ورزشگاه اختصاصی باغ فردوس بعداز استخدام چند بازیکن باز هم از مسئولان درخواست جذب بازیکن کرده است. اظهارات کرانچار در اولین تمرین جالب توجه است که در ادامه از نظر خواهیم گذراند.
 
"باشگاه در حال تلاش است تا بازیکنانی که در لیست من بودند را جذب کند. دست به هر اقدامی خواهیم زد تا تیم به سطحی برسد تا نتیجه مناسبی کسب کند و کسب حداقل یک جام و راهیابی به لیگ قهرمانان آسیا از اهداف ما است."

باشگاه تمام تلاشش را به کار می گیرد تا بازیکنان مورد قبول کرانچار را جذب کند اما سوال اینجاست که کرانچار به چه صورت می تواند هماهنگی میان بازیکنان جدید را تنها در طول یک ماه تا شروع فصل هفدهم ایجاد کند.

سپاهان هنگام بحران و گرفتاریها هم یک مدعی تمام عیار است اما اینکه کرانچار از اکنون قول قهرمانی و کسب حداقل یک جام را به هوادران می دهد اشتباه محض است. 

کرانچار باید بداند در فوتبال هزاران اتفاق غیر قابل پیش بینی از جمله مصدومیت، محرومیت و حواشی پیش بینی نشده رخ می دهد و هیچ وقت نباید قول قهرمانی داد اما مدعی ماندن یک اصل است.

شاهین ثاقبی گره گشا می شود ؟

کرانچار با پارگی رباط صلیبی مسعود حسن زاده مقدمات ورود شاهین ثاقبی را فراهم کرد. شاهین ثاقبی در ملوان به عنوان یک ستاره خوش‌آتیه به فوتبال ایران معرفی شد. یک مهاجم مسلط و با انرژی که به زمان زیادی برای محبوب‌شدن در انزلی نیاز نداشت.

ثاقبی به اولین پیشنهاد بزرگ پاسخ مثبت داد. انتقال به تراکتورسازی، فرصت خوبی برای بیشتر و بهتر دیده‌شدن شاهین بود. او بعد از باز کردن دروازه پرسپولیس در مسابقه با تیم حمید درخشان، حتی به فهرست تیم ملی نیز دعوت شد اما اوضاع برای این بازیکن به همین خوبی ادامه پیدا نکرد. ملوانی‌ها که از نحوه جدایی شاهین راضی نبودند و هنوز با او قرارداد داشتند، به هر قیمتی این بازیکن را دوباره به ترکیب برگرداندند تا او برای یک سال چاره‌ای به جز بازی در دسته اول نداشته باشد.

به هر حال این دوران کوتاه و سخت اما اکنون دیگر به پایان رسیده تا این بازیکن با استعداد، لیگ هفدهم را در یکی از بهترین تیم‌های لیگ برتر آغاز کند. تمرین‌کردن زیر نظر کرانچار می‌تواند ثاقبی را به شرایط آرمانی گذشته‌اش برگرداند. 

به هر حال باید دید کرانچار می تواند سپاهان را به جایگاه واقعی اش برساند یا نه؟
 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار