صدراعظم آلمان گفت مبنای دستور کار اجلاس گروه هفت بر همکاری های چندجانبه جهانی استوار شده است؛ جهانی که دیگر در آن شاهد دیوارکشی نباشیم.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز ؛ صدراعظم آلمان گفت: در جامعه جهانی امروز باید بجای دیوارکشی، دیوارها را به پایین کشید. 

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان امروز پس از دیدار با پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیکهای جهان طی نطقی کوتاه در واتیکان اظهار داشت: من این افتخار و این فرصت را پیدا کردم که امروز به عنوان میزبان اجلاس سران گروه هفت کشور صنعتی جهان (جی هفت) در هامبورگ، اجازه یک ملاقات خصوصی با پاپ را داشته باشم. پاپ در شروع صحبتهای امروزش با توجه به درگذشت هلموت کُل (صدراعظم اسبق آلمان)، وی را سیاستمداری بزرگ دانست و او را ستود. سپس ما در مورد دستور کار اجلاس سران گروه هفت با هم صحبت کردیم. مبنای این دستور کار بر همکاری های چندجانبه جهانی استوار شده است؛ جهانی که دیگر در آن شاهد دیوارکشی نباشیم بلکه جهانی که در آن، دیوارها را پایین بکشیم تا به این وسیله همه از رفاه و کرامت بشری برخوردار شوند. ما در مورد اقتصاد جهانی و طبعا در مورد چالش تروریسم نیز با هم گفتگو خواهیم کرد. کانون توجهات ما بر آفریقا متمرکز است؛ آفریقایی که همسایه قاره اروپاست. این مباحث بسیار از جانب پاپ مورد استقبال قرار گرفت و او ما را بخاطر استمرار این مسیر تشویق هم کرد؛ دقیقا اینکه (به طور مثال) ما برای حصول توافقنامه‌های بین المللی چه طور باید مبارزه کنیم. یکی از این توافقنامه ها، موافقت نامه تغییرات آب و هوایی پاریس است. متاسفانه می دانیم که آمریکا از این توافقنامه خارج شد. من در خصوص دستور کار توجه به سلامت و نیز مبارزه با بیماری های مسری و واگیردار نیز به پاپ گزارش دادم و در کل باید بگویم که این دیداری بسیار دلگرم کننده برایم بود و اینکه ما باید برغم وجود تمامی چالشها اما با اشتراک و اتفاق نظر به این حرکت ادامه دهیم و تلاش کنیم تا به طور گام به گام، توفیقاتی را برای جامعه جهانی به ارمغان آوریم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار