مشاور وزیر صنعت معدن وتجارت گفت: گسترش صنعت تولید تجهیزات پزشکی، نیازمند حمایت دولت به‌ویژه در بخش تأمین تجهیزات بیمارستانی در داخل و خارج از ایران است.

محمدرضا مودودی ، مشاور وزیر صنعت معدن وتجارت و قائم مقام سازمان توسعه تجارت در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،گفت: در حال حاضر 500 واحد فعال درکشور داریم که از این تعداد 800 نوع کالای پزشکی تولید می شود.

مودودی تصریح کرد: با توجه به فعالیت نسل جوان در این حوزه و استفاده از دانش فنی و تجهیزات روز دنیا ،پیشرفت های فوق العاده ای را در زمینه ساخت و تولید تجهیزات پزشکی در داخل کشور شاهد بوده‌ایم و بنظر می رسد، در صورتیکه دلواپسی های موجود در عرصه بین المللی رفع شود ، بتوانیم به حضور در بازارهای جدید جهانی فکر کنیم.

قائم مقام وزارت صنعت معدن وتجارت با اشاره به صادرات برخی قطعات ایرانی به اروپا و مونتاژکاری با برندهای معروف جهانی ، اظهار داشت: فعالان مطرح تولید تجهیزات پزشکی در دنیا پذیرفته اند که ایران را در زنجیره تولید خود جای دهند .

وی تصریح کرد: با توجه به نوآوری های فوق العاده در این زمینه و بازار بالقوه داخلی ، فضای بسیار خوبی برای فعالیت بخش خصوصی و دانشگاهی بوجود آمده و این امر می تواند نوید بخش افزایش اشتغال بواسطه گسترش  این صنعت  باشد.

محمدرضا مودودی در پایان ،اذعان داشت: صنعت تولید تجهیزات پزشکی ، صنعت جوانی است که از دهه 80 شروع بکار کرده و تا بحال موفق بوده است، اما بطور حتم گسترش آن نیازمند حمایت دولت به‌ویژه در بخش تأمین تجهیزات بیمارستانی در داخل و خارج از ایران است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار