مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: با توجه به اهمیت یکپارچگی حمل و نقل در استان، ضرورت دارد در تمامی طرح‌های جامع شهری به اتصال سیستم حمل و نقل عمومی درون‌شهری و برون‌شهری توجه کافی شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت اله غلامی اظهار کرد: با توجه به اهمیت یکپارچگی حمل و نقل در استان، ضرورت دارد در تمامی طرح‌های جامع شهری به اتصال سیستم حمل و نقل عمومی درون‌شهری و برون‌شهری توجه کافی شود که این توجه نقش مؤثری در افزایش ایمنی در جوار شهرها، جلوگیری از ترافیک شهرها در شهرهای اقماری و پیشگیری از توسعه حاشیه‌نشینی در شهرهای مادر خواهد داشت.

وی افزود: حتی در طرح‌های موضعی بازآفرینی شهری نیز این امر باید لحاظ شود که نقش مؤثری در باز زنده سازی شهری، استفاده از پتانسیل‌های اقتصادی شهر و پیش‌بینی فضاهای ایستگاهی متناسب با توسعه شهری برای حمل و نقل بین‌شهری و برون‌شهری دارد که گاهی مؤثر در توسعه شهری و مجموعه شهری بر مبنای حمل و نقل عمومی است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان تصریح کرد: در کلان‌شهر اصفهان تقاضای کافی برای حمل و نقل ریلی وجود دارد و با استمرار سیستم ریلی درون‌شهری می‌توان گفت که کلان‌شهر اصفهان از نظر مصرف انرژی، نقش آلاینده‌ها، ایمنی و نظم سفر موقعیت ممتازی را خواهد داشت.

وی تأکید کرد: باید تغییر نگرشی نسبت به شهر اصفهان در مقابل حومه صورت پذیرد و مجموعه شهری یکپارچه مدنظر قرار گیرد؛ ازاین‌رو در مهر و موم‌های اخیر به اتصال شهرهای جدید فولادشهر، مجلسی و بهارستان و شهرهای اقماری نظیر خمینی‌شهر، شاهین‌شهر، نجف‌آباد به شهر اصفهان از طریق قطار شهری نگاه ویژه‌ای شده است.

غلامی با بیان اینکه یکی از مشکلات امروزه عدم یکپارچگی و هماهنگی بین حمل و نقل درون‌شهری و برون‌شهری است، گفت: این دو بخش متولی متفاوتی دارند و در برنامه‌ریزی‌های یک بخش، بخش دیگر نادیده گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: این امر کاملاً طبیعی است چرا که متولیان موظف نیستند در پروژه‌های حمل و نقل شهری به پروژه‌های برون‌شهری و توسعه و عمران شهری توجه کنند و بالعکس و هرکدام جداگانه برنامه‌ریزی می‌کنند که در کشورهای پیشرفته، سعی می‌کنند که طرح‌های حمل و نقل با طرح‌های توسعه و عمران شهری همخوانی و یک سوئی داشته باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در پایان ابراز امیدواری کرد که تا پایان شهریور ماه امسال طرح جامع حمل و نقل استان با رویکرد یکپارچگی و هماهنگی طرح‌های توسعه و عمران شهری به اتمام برسد و بتوانیم با تصویب این طرح در شورای عالی معماری و شهرسازی کشور و شورای حمل و نقل و ترافیک کشور این طرح را در نیمه دوم سال در استان اجرای کنیم.

 
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ماربینی
۱۳:۱۵ ۲۹ خرداد ۱۳۹۶
متاسفانه آقای غلامی یا معنی شهر اقماری را نمی دانند و یا از قدمت شهر 6 هزار ساله خمینی شهر بی خبر هستند. نام خمینی شهر در زمان مادها و هخامنشان "ماربین" بوده است. توسط نادرشاه به دلیل پیروزی سه محل در مقابل حمله افغان ها "سده " نام گرفت در زمان پهلوی همایون شهر خوانده شد و بعد از انقلاب به خمینی شهر تغییر نام داد.
Iran (Islamic Republic of)
شهروند ماربین
۱۲:۵۱ ۲۹ خرداد ۱۳۹۶
با عرض سلام و خسته نباشید و همین طور آرزوی قبولی طاعات به اطلاع می رسانم در فرهنگ عامه شهرهای اقماری به شهرهای تازه تاسیس گفته می شوذ در صورتی که خمینی شهر شهری است با قدمت شش هزار ساله که نام آن در زمان مادها و هخامنشیان "ماربین" نام داشته است. همین طور نجف آباد که یکی از شهرهای اطراف خمینی شهر است قدمتی برابر با حکوت صفویان دارد.