تقابل روسیه و نیوزلند در افتتاحیه جام کنفدراسیون ها/ میزبان جام جهانی با ضعیف ترین تیم جام روبرو می شود

دهمین دوره رقابت های جام کنفدراسیون ها امشب با دیدار دو تیم روسیه و نیوزلند آغاز می شود.

///تاپ /// تیم ملی فوتبال روسیه-نیوزلند/ میزبان جام جهانی، کنفدراسیون ها را به صرف نیوزلند آغاز می کندبه گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان تیم های فوتبال روسیه و نیوزلند امشب از ساعت 19:30 به وقت تهران در بازی افتتحایه دهمین دوره رقابت های جام کنفدراسیون ها در ورزشگاه کرستوفسکی سن پترزبورگ به مصاف یکدیگر می روند. 

دهمین دوره رقابت های جام کنفدراسیون ها با حضور تیم های روسیه(میزبان مسابقات )  ، نیوزلند(قهرمان جام ملت های اقیانوسیه )  ، کامرون(قهرمان جام ملت های آفریقا )  ، استرالیا(قهرمان جام ملت های آسیا ) ، مکزیک (قهرمان جام ملت های آمریکای شمالی ) ، شیلی(قهرمان جام ملت های آمریکای جنوبی )  ، آلمان(قهرمان جام جهانی گذشته )  و پرتغال (قهرمان جام ملت های اروپا)27 خرداد تا 11 تیر در چهار ورزشگاه کرستوفسکی سن پترزبورگ ، اتکریته آرنا مسکو ، کازان آرنا قازان و المپیک فیشت سوچی برگزار می شود . 

تیم فوتبال روسیه نخستین تجربه خود را در مسابقات جام کنفدراسیون ها تجربه می کند و تیم فوتبال نیوزلند به عنوان قهرمان جام ملت های اقیانوسیه تاکنون توانسته در سال های 1999 ، 2003 و 2009 به این جام برسد. 

این مسابقات برای روس ها اهمیت بسیار زیادی دارد زیرا روس ها به دلیل آن که میزبانی جام جهانی را بر عهده دارند از حضور در رقابت های مقدماتی معاف هستند و این مسابقات تنها رقابت پیش از جام جهانی است که برای روس ها جدی است . 

تیم فوتبال روسیه که دارای رنکینگ 63جهان است در 5 بازی اخیر خود موفق به کسب 2 برد ، 2 تساوی و یک باخت شده است و از شرایط نسبتا خوبی برای این مسابقات سود می برد . آن ها مقابل شیلی و بلژیک به تساوی رسیدند و در مقابل مجارستان و رومانی هم به برد رسیدند . تنها شکست روس ها هم مقابل ساحل عاج رقم خورد. 

در طرف مقابل نیوزلند نود و پنجمی قرار دارد که در 5 بازی گذشته خود به دو برد ، دو باخت و یک تساوی دست یافته اند . نیوزلندی ها در مقابل بلاروس و ایرلند شمالی شکست خورده اند و موفق شدند که تیم فیجی را دو بار شکست دهند. 

تیم های فوتبال روسیه و نیوزلند پیش از این هم یک بار رو در روی یکدیگر قرار گرفته اند که حاصل آن پیروزی 3 بر 0 روس ها بوده است. 

نکته جالب توجه در رقابت های جام کنفدراسیون ها آن است که در 9 دوره گذشته تیم های میزبان موفق شدند که 3 بار به قهرمانی برسند. 

جوایز نقدی این رقابت ها 20 میلیون دلار خواهد بود که به تیم قهرمانی 4 میلیون و 100 هزار دلار و به تیم نایب قهرمان 3 میلیون و 600 هزار دلار پرداخت می شود.

تیم های فوتبال برزیل با 4 قهرمانی ، آرژانتین و فرانسه هرکدام با 2 قهرمانی بیشترین عناوین را در مسابقات جام کنفدراسیون ها کسب کرده اند. 

گروه بندی دهمین دوره رقابت های جام کنفدراسیون ها به شرح زیر است :

گروه اول : روسیه ، نیوزلند ،  مکزیک ،پرتغال 

گروه دوم : آلمان ، کامرون ، شیلی ، استرالیا 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار