رئیس جمهور اشرف غنی به مسئولان امنیتی دستور داد تدابیر لازم امنیتی جهت خاکسپاری مراسم شهدا و اماکن مذهبی را انجام دهند.

دستور اشرف غنی برای تدابیر لازم امنیتی مراسم خاکسپاری شهدا و اماکن عبادیبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، ارگ ریاست جمهوری در اعلامیه ای اعلام کرد که تروریستان به سلسلۀ جنایات ضد دینی و بشری، نمازگزاران و عبادت کنندگان را در مسجد الزهرا هدف حملۀ تروریستی قرار دادند که از اثر آن شماری از هموطنان عابد ما شهید و مجروح گردیدند.

این جنایتکاران از اول ماه مبارک رمضان تا اکنون باربار دست به جنایت‌های خونین زده و فاجعه بشری خلق کرده‌اند.

تروریستان با هدف قراردادن مساجد وگردهمای‌های سیاسی در تلاش اند تا در کنار جنایت به تنشهای قومی و سیاسی نیز دامن بزنند. این رفتارها نشان می‌دهد که تروریزم؛ مرز، قوم، مذهب، زبان و سمت نمی‌شناسد، بلکه با هدف قراردادن اماکن مقدس و مردم عام، در صدد ایجاد فضای رعب و وحشت‌اند.

تروریستان باید بدانند که مردم افغانستان همواره به‌حیث ملت متحد و یک‌پارچه در کنارهم قرار دارند و این‌چنین اعمال خصمانه که خلاف همه موازین دینی و ارزشی می‌باشد، نمی‌تواند به‌هیچ عنوان به وحدت اقوام باهم برادر، روندهای سیاسی و مذهبی ملت افغانستان آسیب وارد کند.

رئیس‌جمهورمحمداشرف غنی، طی تماس‌های تلفنی جداگانه با استاد محمدسرور دانش معاون دوم رئیس‌جمهور، استاد محمدمحقق معاون دوم ریاست اجرائیه و استاد محمدکریم خلیلی رئیس شورای عالی صلح، بابت رویداد تروریستی ابراز همدردی نمود.

رئیس‌جمهوری اسلامی افغانستان، به ژنرال مرادعلی مراد معین ارشد امور امنیتی و محمدمعصوم ستانکزی رئیس عمومی امنیت ملی کشور دستور داده‌است، تا تدابیر لازم امنیتی را جهت خاک‌سپاری شهدا و مراسم فاتحه روی‌دست گیرند و هم‌چنان در تأمین امنیت بیشتر اماکن عبادی تدابیر جدی اتخاذ کنند.

رئیس‌جمهور کشور از قهرمانی و فداکاری سربازان پولیس به‌ویژه سرباز شهیدی که شب گذشته باعث جلوگیری از یک فاجعۀ بزرگ‌تر شد، ستایش نموده و همچنان، شهادت الحاج رمضان حسین زاده یک تن از تجار خیر، ملی، شخصیت وطندوست وخدمت‌گزار مردم را به خانوادۀ و دوستان وی تسلیت عرض می‌دارد.

رئیس‌جمهوری اسلامی افغانستان، ضمن تأثر عمیق و ابراز تسلیت به خانواده‌های شهدای حادثۀ المناک تروریستی شب گذشته، به شهدا جنت فردوس و به مجروحین از بارگاه ایزد متعال آرزوی صحت‌مندی می‌نماید.

 
انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.