دیپلمات و سیاستمدار کهنه‌کار آمریکایی اعلام کرد حاضر است برای کمک به آزادی 3 آمریکایی و یک کانادایی بازداشت شده در کره شمالی، به پیونگ‌یانگ برود.

پیشنهاد دیپلمات کهنه‌کار آمریکایی برای سفر به کره شمالی بمنظور کمک به آزادی گروگان‌های پیونگ‌یانگبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، «بیل ریچاردسون» -دیپلمات و سیاستمدار کهنه‌کار آمریکایی- روز جمعه اعلام کرد برای کمک به آزادی 3 آمریکایی و یک کانادایی بازداشت شده در کره شمالی، آماده است به این کشور سفر کند. 

این پیشنهاد ریچاردسون پس از آن مطرح شد که «اوتو وارمبیر» دانشجوی آمریکایی بازداشت شده در کره شمالی آزاد شد، اما در حالی به آمریکا بازگردانده شد که در کما است.

ریچاردسون فرماندار سابق ایالت نیومکزیکو و عضو سابق کنگره که دهه 1990 به کره شمالی سفر و تلاش کرد به آزادی آمریکایی‌های زندانی در این کشور کمک کند در مصاحبه با خبرگزاری رویترز گفت در نامه‌ای به نمایندگی کره شمالی در سازمان ملل متحد، پیشنهاد خود را مطرح کرده است.

وی افزود در نامه خود نوشته است با توجه به ناتوانی کره شمالی در زمینه مراقبت از وارمبیر، به سود این کشور است که آمریکایی‌های بازداشت شده در کره شمالی را بدون قید و شرط آزاد کند.

ریچاردسون تصریح کرد وی و اعضای بنیاد او طی یک سال گذشته در تلاش برای آزادی وارمبیر و دیگر اتباع آمریکایی بیش از 20 مرتبه با دیپلمات‌های کره شمالی دیدار کرده‌اند.

این دیپلمات آمریکایی گفت مدیر اجرایی بنیاد او ماه نوامبر گذشته به کره شمالی سفر کرد و پیشنهاد داد ریچاردسون آماده است به این کشور سفر کند، اما پیونگ‌یانگ هنوز به این پیشنهاد پاسخ نداده است.

ریچاردسون افزود هنوز دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، را از نامه خود مطلع نکرده است، اما طی چند هفته اخیر وزارت امور خارجه و کاخ سفید را از تلاش‌های خود در گذشته مطلع کرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار