امام جمعه شوش، امام علی(ع) را الگوی بی نظیر ساده زیستی، شجاعت، سخاوت و برقرای عدالت در بیت المال معرفی کرد.

حضرت علی (ع) الگوی عدالت و ساده زیستیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ حجت الاسلام سید محمد امام، امام جمعه شوش در خطبه های این هفته نماز جمعه این شهرستان ضمن دعوت نمازگزاران به تقوای الهی و تسلیت سالروز شهادت امام علی (ع) بیان داشت: ایمان به ولایت علی (ع) جزء ایمان است و ایمان بدون آن ممکن نیست.

وی بر لزوم پیروی از سبک زندگی این امام بزرگوار و فرزندان ایشان یعنی امامان معصوم(ع) تاکید کرد و گفت: تقوا و ساده زیستی 2 خصلت مهم این بزرگواران است که باید الگوی زندگی فردی و اجتماعی خود قرار دهیم.

حجت الاسلام امام تصریح کرد: تجلی همه خوبی‏ها در سیرت امام المتقین علی(ع) است که الگوی زندگی دنیا و معیار سنجش عمل ما در آخرت می‏باشد.

وی همچنین از حضور آحاد مردم در آیین عزاداری سالروز شهادت امام علی(ع) و شب زنده داری در بقاع متبرکه و مساجد و حسینیه های شهر و روستا تشکر کرد.

امام جمعه شوش اذعان داشت: رهبر معظم انقلاب نسبت به 2 قطبی سازی جامعه هشدار دادند، چرا که 2 قطبی سازی باعث نابودی منابع و خارج کردن نیروهای انقلابی از صحنه اداره کشور می شود.

حجت الاسلام سید محمد امام اظهار کرد: نباید گفتار و کردار ما در جامعه بوی 2 قطبی و 2 دستگی بدهد، چرا که در آن زمان سال 59 بار دیگر در کشور تداعی می شود و امیدواریم هرگز شاهد آن سال نباشیم.

وی افزود: مسئولان و مردم باید مراقبت کنند تا این وحدت و انسجام را با گفتار و کردار خود به تفرقه تبدیل نکنند.

حجت الاسلام امام با اشاره به دیدار رهبر انقلاب با دانشجویان و استفاده از تعبیر زیبای آتش به اختیار از سوی معظم له، اظهار داشت: رهبری برای نخستین بار از این تعبیر زیبا استفاده کردند و باید توجه داشته باشیم که آتش به اختیار به معنی هرج و مرج و دل به خواهی عمل کردن نیست.

وی اذعان کرد: مراد از تعبیر آتش به اختیار این است که اگر مسئولی به هر دلیل نتوانست و یا نخواست به مسئولیت خود عمل کند مردم باید به وظیفه خود عمل کنند و کار تعطیل نشود.

خطیب نماز جمعه شوش بیان داشت: رهبر معظم انقلاب فردی با سابقه و تیزبین در امور فرهنگی است که حرکت های خودسرانه به هیچ عنوان در ساختار فکری ایشان جایی ندارد، بنابراین با دانش کامل از جوانان به عنوان سربازان جنگ نرم یاد کرده اند.

وی در ادامه با بیان اینکه همه وظیفه داریم با شرکت در راهپیمایی روز قدس در این عبادت بزرگ سهمی داشته باشیم، گفت: باید با حضور گسترده در راهپیمایی روز قدس و خلق حماسه باشکوه، جواب دندان ‌شکن بزرگی به دشمنان دین و اسلام از جمله آمریکا و رژیم صهیونیستی بدهیم.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.