گفتگوی رئیس‌جمهور مصر و رئیس سیا درباره بحران قطر

السیسی در دیدار با مایک پمپئو، درباره بحران های موجود در منطقه به‌ویژه تنش‌های اخیر میان قطر و کشورهای عرب حاشیه خلیج‌ فارس گفت‌و‌گو کرد.

گفتگوی رئیس‌جمهور مصر و رئیس سیا درباره بحران قطربه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از العالم، عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر، در دیدار با «مایک پمپئو»، رئیس سازمان سیا، درباره بحران های موجود در منطقه به‌ویژه تنش‌های اخیر میان قطر و کشورهای عرب حاشیه خلیج‌ فارس گفت‌و‌گو کرد.

به گزارش پایگاه خبری روسیا الیوم، «علاء یوسف»، سخنگوی رسمی دولت مصر، در صفحه شخصی خود در فیسبوک نوشت: «دو طرف در این دیدار درباره مسائل منطقه ای و بین المللی به خصوص اوضاع قطر و مبارزه با تروریسم و بحران های موجود در منطقه گفتگو کردند».

السیسی در این دیدار، با تأکید بر ضرورت حفظ تمامیت ارضی و سلامت کشورهای منطقه و تقویت یکپارچگی آن‌ها به منظور بازگرداندن ثبات به این کشورها و حفظ منافع ملی آن‌ها، تصریح کرد که مصر تمام تلاش خود را برای حمایت از تلاش های صورت گرفته برای حل بحران های موجود در این کشورها و رسیدن به راه حل های سیاسی به کار می بندد.

السیسی همچنین ضمن تأکید بر روابط استراتژیک مصر و آمریکا، بر تمایل کشورش به گسترش این روابط بر مبنای تأمین منافع دو ملت تصریح کرد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار