فرمانده منطقه یکم امامت نداجا از برگزاری تمرین مشترک نیروی دریایی ارتش ایران با ناوگروه چین در تنگه هرمز خبر داد.

تمرین مشترک نظامی ایران و چین در تنگه هرمز برگزار می‌شودبه گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی نداجا، امیر دریادار «حسین آزاد» ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران بیان داشت: روابط نظامی ایران و چین طی سالهای اخیر گسترش یافته است و دیدارهای نظامی مختلفی بین فرماندهان نظامی در ایران و چین برگزار شده است.

وی عنوان کرد: ناوگروه جمهوری خلق چین در بدو ورود به ایران با نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان دیدار خواهند داشت سپس با استاندار هرمزگان هم ملاقات خواهند کرد.

دریادار آزاد اظهارداشت: روابط نظامی ایران و چین در چارچوب تبادل تجربیات دو نیرو گسترش می‌یابد. امیدواریم در این راستا شاهد افزایش توان نظامی و توان علمی در حوزه‌های نظامی بین دو کشور باشیم.

فرمانده منطقه یکم امامت نداجا افزود: روز یکشنبه هفته آینده تمرین مشترک نظامی بین ناوگروه چین و نیروی دریایی ارتش در تنگه هرمز برگزار و توان نظامی دو ناوگروه ایران و چین به نمایش  گذاشته خواهد شد. همچنین در این تمرین مشترک تجربیات به اشتراک گذاشته خواهد شد.

فرمانده ناوگروه چین: فاصله جغرافیایی مانع دوستی و تعاملات ایران و چین نمی‌شود

آدمیرال شن ها ئو فرمانده ناوگروه چین طی سخنانی در حاشیه پهلوگیری ناوگروه چین در بندرعباس گفت: به مناسبت چهل‌وششمین سالگرد برقراری روابط سیاسی چین و ایران، در رأس ناوگروهی با احساسات دوستانه و صمیمانه با آرزوی اجرای رزمایش مشترک دریایی هماهنگ، مشتاقانه به شهر بندرعباس سفر کردم.

وی افزود: امروز با برقراری ارتباط با دوستان ایرانی راه صلح و دوستی، راه پیشرفت و توسعه برقرار خواهد شد. چین و ایران کشورهای باستانی و متمدن در قاره آسیا هستند و روابط دوستانه دو ملت دارای سابقه بسیار طولانی بوده که به بیش از 2 هزار سال پیش بازمی‌گردد.

فرمانده ناوگروه چین در ادامه تصریح کرد: به‌محض ورود به بندرعباس مهربانی دوستان ایرانی مخصوصاً دوستان نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران را احساس کردم و فرصت را غنیمت شمارده و به نمایندگی تمامی اعضای ناوگروه از برنامه‌ریزی گرم و دقیق دوستان ایرانی صمیمانه تشکر می‌کنم.

وی خاطرنشان کرد: در این سفر چهارروزه نیروی دریایی دو کشور برنامه‌های گوناگونی همچون ملاقات‌ مقامات عالی‌رتبه دوجانبه، تبادلات تخصصی، بازدید از ناوگان متقابل و مسابقات ورزشی خواهد داشت.

آدمیرال شن ها ئو در خاتمه عنوان کرد: چین و ایران از نظر جغرافیایی چند هزار کیلومتر فاصله‌ دارند اما این فاصله مانع دوستی و تعاملاتمان نمی‌شود و توقع دارم در آینده تبادلات و همکاری نیروی دریایی دو کشور بیش‌ از پیش تقویت‌ شده و با تشریک‌مساعی دو طرف به‌طور مشترک، صلح و ثبات پابرجا و ماندگار منطقه را حفظ کنیم و آینده باشکوه‌تری را برای روابط دو کشور بسازیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار