مدیر شبکه دامپزشکی خوروبیابانک گفت: تاکنون مورد مشکوک یا فوت بر اثر ابتلا به تب کریمه کنگو در این شهرستان مشاهده نشده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،دکتر مصطفی شایگان  اظهارکرد: با هماهنگی‌ های انجام شده با شهرداری‌ خور مقرر شده است تا با مراکز غیرمجاز عرضه دام، دستفروشان سیار بصورت جدی برخورد شود.
 
وی ادامه داد: رعایت اصول بهداشتی در نگهداری دام، عدم نگهداری حیوانات و خرید گوشت و دام زنده از مکان های مورد تأیید دامپزشکی، الزامی است.
 
مدیر شبکه دامپزشکی خور و بیابانک تصریح کرد: باتوجه به اینکه بیماری تب کریمه کنگو در برخی از استان های کشور مشاهده شده است، در این راستا کشتارگاه های شهرستان خور و بیابانک همچون سایر مناطق کشور باید گوشت تازه را به مدت 24 ساعت در فریزر نگه دارند.
 
او همچنین نسبت به آموزش پرسنل کشتارگاه‌ها جهت استفاده از وسایل حفاظت فردی، مقابله با کشتارهای خارج از کشتارگاهها که دامپزشکی بر آنها نظارت ندارد، تاکید کرد.
تب کریمه کنگو واکسنی برای پیشگیری ندارد و مهمترین نکته برای جلوگیری از ابتلا به آن، رعایت نکات بهداشتی توسط کسانی است که دام نگهداری می‌کنند، در کشتارگاه ‌ها و دامداری ‌ها کار می ‌کنند و افرادی که گوشت خریداری می‌کنند.
 
کارشناسان توصیه می‌کنند که روستاییان هنگام تماس با دام از کندن کنه ‌های روی بدن دام خودداری کنند. همچنین لباس‌ های خود را پس از خروج از اصطبل و محل نگهداری دام‌ ها تعویض کنند و دست و صورت خود را با آب وصابون بشویند؛ چراکه دام بیمار خطر انتقال بیماری‌ های بسیاری را دارد.
 
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.