مدير جهاد كشاورزی سوادكوه شمالی گفت: سوزاندن كاه و كلش ممنوع و عوامل آتش‌سوزی به محاكم قضايی برای پيگيری قانونی معرفی خواهند شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، قاسم حكمت‌شعار گفت: هر ساله آلودگی های ناشی از سوزاندن كاه و كلش محصولات كشاورزی مانند كلزا، گندم، جو و برنج علاوه بر آلودگی خاك و هوا موجب از بين رفتن مواد آلی خاك می‌شود.

وی افزود: تضعيف خاك و اختلال در چرخه زيستی، تغييرات منفي بر بقايای خاك داشته و روند فعاليت موجودات زنده را كه در باروری خاك موثر است كاهش می‌دهد.

مدير جهاد كشاورزی شهرستان سوادكوه شمالی با بيان اينكه كشاورزان بر اين باورند با سوزاندن كاه و كلش، آفت‌های به جامانده در ساقه گياه برنج مانند كرم ساقه‌خوار را برای زراعت سال آينده از بين می‌برند، ادامه داد: با اين كار صدمات جبران ناپذيری بر خاك مزارع، هوا، آلودگی و بروز مشكلات تنفسی برای انسان و محيط زيست ایجاد مي‌شود.

حكمت شعار گفت: ادارات و نهادهای مرتبط با محيط زيست نيز درصورت مشاهده هرگونه آتش سوزی و احراز آلايندگی، ناگزير به معرفی عوامل آتش‌سوزی به محاكم قضايی برای پيگيری قانونی خواهد‌ بود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.