تمام دستگاه های اجرایی آماده مقابله با حریق در اراضی ملی استان هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حسن فیاض پور مدیر کل مدیریت بحران استانداری فارس در نشست ستاد پیشگیری ازحریق در اراضی ملی گفت: تمام دستگاه های اجرایی استان باید آماده مقابله با آتش سوزی های احتمالی در اراضی ملی استان باشند.
 
وی بیان کرد: در استان اقدامات لازم برای استفاده از ظرفیت تمام دستگاه‌ های خدمات رسان، دستگاه‌ های امدادی و حضور به موقع آنان درکنار نیروهای منابع طبیعی ومحیط زیست برای مقابله و مهار حریق های احتمالی انجام شده است.
 
فیاض پور با اشاره به مراحل پیش بینی شده در چرخه مديريت بحران ازجمله آمادگی، مقابله و بازسازی، پيشگيری و تقویت امکانات و تجهیزات اطفاء حریق در نقاط بحرانی استان افزود:به منظور سرعت در روند کنترل کامل مهار حریق در جنگل ها و مراتع تلاش می شود از خدمات هوایی استفاده شود.
 
مهرزاد بوستانی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس نیز در این نشست تصریح کرد: در حال حاضر ستاد پیشگیری حریق و حفاظت از منابع طبیعی در تمام شهرستان های استان برای مهار آتش‌سوزی‌ و کاهش خسارت‌ های احتمالی ناشی از آن راه اندازی شده است.
 
وی ادامه داد: با اشاره به اقدامات لازم در این راستا نقاط بحرانی به 3 طبقه حساس،عادی و کمتر در 4 منطقه تقسیم می شود.
 
بوستانی اضافه کرد: تا کنون اقداماتی از جمله آموزش های عمومی به دهیاران و سازمان های مردم نهاد ،نیروی دیده‌بان، خرید تجهیزات مورد نیاز، تامین بالگرد،تقویت گشت های مراقبت و نگهبانی برای جلوگیری از حریق‌های احتمالی انجام شده است.
 
وی اظهار کرد: تشکیل گروه های مردمی 15 نفره، اطفاء حریق در شهرستان ها، بکارگیری نیروی قرق بان فصلی در مناطق بحرانی، ساخت آتش بر در مرز مناطق حساس، استقرار کانکس و مخازن آب در مناطق بحرانی با مشارکت نیروی بسیج از اقدامات موثر این سازمان است.
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.