گردهمایی بزرگ راهنمایان گردشگری سراسر کشور، اجلاسی سالیانه است که هر سال در یکی از استان های کشور برگزار می شود.

   به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ تاکنون 10 دوره این اجلاس سراسری برگزار شده و اکنون استان کرمانشاه برای میزبانی یازدهمین اجلاس سراسری راهنمایان گردشگری سراسر کشور تلاش می کند.
 

مهریار احمدی صوفیوند رییس انجمن راهنمایان گردشگری استان کرمانشاه گفت:کسانی که با سازوکارهای گردشگری در ارتباطند به خوبی می دانند که معمولا این راهنمایان گردشگری هستند که به گردشگران می گویند به کجا سفر کنند، در کجا اقامت کنند، در چه رستوانی غذا سرو کنند و در چه هتلی اسکان یابند و حتی در چه فروشگاهی خرید کنند، بنابراین جلب نظر یک راهنمای گردشگری می تواند ختم به ورود گردشگران بسیاری به استان کرمانشاه شود.


صوفیوند بیان کرد: در اجلاس سراسری راهنمایان گردشگری کشور حدود 700 راهنمای گردشگری برجسته از نقاط مختلف ایران به محل گردهمایی آمده و در یک همایش چند روزه با تمامی پتانسیل ها و توانمندی های گردشگری آن استان آشنا می شود.
 
 
وی گفت: اگر ما در استان کرمانشاه بتوانیم میزبانی چنین رویدادی بزرگی را بگیریم، یعنی 700 راهنمای گردشگری کشور را با کرمانشاه آشنا کرده و آنها را مجاب کنیم که تورهای خود را به سمت کرمانشاه هم سوق دهند، آنوقت در یک بازه یک ساله خواهیم دید که برگزاری این رویداد چه تحول شگرفی در عرصه گردشگری این استان به بار آورده است.

 
صوفیوندگفت: مقرر شده تیر ماه امسال اجلاس روسای راهنمایان گردشگری سراسر کشور برگزار شود و قرار است در قالب این اجلاسیه میزبانی یازدهمین اجلاس سراسری راهنمایان گردشگری کشور مشخص شود و با توجه به رایزنی های قبلی، به شرط آنکه ما در استان کرمانشاه بتوانیم ساز و کار میزبانی مناسب این اجلاس را فراهم آوریم، هیات مدیره کانون انجمن های صنفی راهنمایان گردشگری سراسر کشور با رای گیری از استان های کشور، با واگذاری میزبانی به کرمانشاه موافقت خواهد کرد.



 
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.