یک کارشناس سیاست خارجی گفت: رژیم صهیونیستی می‌تواند مطامع آمریکا را در منطقه غرب آسیا برآورده کند.

نوذر شفیعی کارشناس مسائل سیاست خارجی در گفتگو با خبرنگار تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه فلسطین مسئله مهمی برای جهان اسلام است، گفت: شاید اگر فلسطین تنها یک کشور عربی مانند دیگر کشورها بود تا این اندازه حساس به شمار نمی‌رفت، اما چون سرزمینی است که مهد دین اسلام، یهود و مسیحیت بوده و بیت‌المقدس، قبله نخست مسلمانان در آنجا مستقر است، بنابراین دارای یک حساسیت دینی در میان مسلمانان است.

وی در ادامه با اشاره به آیاتی از کلام‌الله مجید بیان داشت: قرآن کریم سیطره کفار را بر سرزمین‌های اسلامی منع کرده و هم اکنون نیز چنین اتفاقی رخ داده است، لذا می‌توان به این نتیجه رسید که باید آزادسازی فلسطین با توجه به موقعیت ویژه آن، به مسئله اصلی جهان اسلام تبدیل شود.

این کارشناس سیاست خارجی با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی می‌تواند مطامع آمریکا را در منطقه غرب آسیا برآورده کند، خاطرنشان کرد: برای آمریکا، اسرائیل یک عامل توازن‌بخش در منطقه است، از این دیدگاه نیز لابی‌های صهیونیستی از ابزار مهم کسب قدرت برای قوه مجریه و برخی احزاب در ایالات متحده برخوردار هستند.

شفیعی در پایان تصریح کرد: رسانه‌های صهیونیستی را نیز می‌توان به لیست موارد حضور در سطوح قدرت آمریکا اضافه کرد، موضوعی که صهیونیست‌ها با بهره‌گیری از آن و با اشراف به نقاط ضعف واشنگتن، می‌توانند به مطامع خود دست یابند.

انتهای پیام/
برچسب ها: شفیعی ، فلسطین ، صهیونیسم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار