دبیرکل سازمان ملل حمایت کامل خود را از تلاش‌های کویت برای دستیابی به راه‌ حل بحران برخی کشورهای عرب حوزه خلیج‌فارس با قطر اعلام کرد.

حمایت گوترش از تلاش‌های کویت برای حل تنش‌ها میان کشورهای عرب حوزه خلیج‌فارس
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، استفان دوژاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد در کنفرانسی مطبوعاتی در مقر این سازمان در نیویورک اعلام کرد آنتونیو گوترش تلفنی با شیخ صباح الخالد الصباح، معاون نخست وزیر کویت گفتگو و حمایت کامل خود را از تلاش های این کشور برای تقویت گفتگوها ابراز کرده است.

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد گفت: «دبیرکل سازمان ملل در جریان سفرش به آسیای میانه مسئله بحران منطقه خلیج فارس  را پیگیری می کند.»

دوژاریک افزود زید رعد الحسین، کمیسر حقوق بشر سازمان ملل متحد نیز از تاثیرات احتمالی تصمیم عربستان، امارات عربی متحده، مصرو بحرین به قطع روابط دیپلماتیک و اقتصادی با قطر بر حقوق انسانی بسیاری افراد ابراز نگرانی کرده است. 

وی از همه کشورهای مربوط ، حل هر چه سریعتر این بحران از طریق گفتگو و خودداری از هر اقدامی که به زیان مردم باشد و احترام به تعهداتشان طبق قوانین حقوق بشر سازمان ملل متحد را خواستار شده است.

گفتنی است شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح، امیر کویت برای رفع اختلاف میان قطر از یک سو و عربستان سعودی، امارات عربی متحده و بحرین از سوی دیگر میانجیگری می کند.

هفت کشور عربستان سعودی، امارات عربی متحده، بحرین، مصر، یمن، موریتانی، جزایر کومور از پنجم ژوئن روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع و دو کشور جیبوتی و اردن نیز سطح روابط دیپلماتیک خود را در دوحه کاهش داده اند اما کویت و عمان  از قطع روابط با قطر خودداری کرده اند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار