رئیس اداره حفاظت محیط زیست آران و بیدگل گفت: سمن های زیست محیطی بازوان توانمند این اداره هستند که در زمینه های زیست محیطی کمک های زیادی می کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،الهیار دولتخواه امروز در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: در استان اصفهان 14 تشکل زیست محیطی فعال وجود دارد که 2 انجمن فعال زیست محیطی و 4 انجمن دیگر که به گونه ای مرتبط با محیط زیست هستند در این شهرستان قرار دارند.
 
وی افزود: انجمن ها یکی از رازهای موفقیت برای مسائل زیست محیطی هستند که با ورود به کارهای اجرایی از جمله ساخت آبشخور و گشت و کنترل منطقه اداره محیط زیست شهرستان را همراهی می کنند.
 
وی بیان کرد: واحدهای صنعتی شهرستان که بیشترین آن ها در فرش فعال هستند کمترین مشکل زیست محیطی و آلایندگی را دارند و امسال تنها دو واحد صنعتی حکم پلمپ بخاطر عدم رعایت استانداردهای زیست محیطی را گرفتند.
 
دولتخواه تصریح کرد: روزانه بیش از 250 تن زباله شهرستان های کاشان و آران و بیدگل در چاله زباله ابوزیدآباد از توابع این شهرستان دفن می شود که به شکلی در حال پیگیری جهت رفع مسائل زیست محیطی آن هستیم.
 
وی بیان کرد: پاکسازی این منطقه در روز گذشته با همکاری کارکنان اداره حفاظت محیط زیست آران و بیدگل، شهرداری آران و بیدگل، شهرداری کاشان و شرکت بازیافت کاشان و آران و بیدگل و هم چنین انجمن های حفاظت محیط زیست شهر ابوزیدآباد انجام شده است.
 
وی افزود: در این طرح جمعی از دوستداران محیط زیست با همکاری اداره حفاظت محیط زیست، محور و اطراف محدوده چاله زباله و مسیر جاده های کاشان به آران و بیدگل و ابوزیدآباد را از وجود زباله و آلودگی ها پاکسازی کردند.
رئیس اداره محیط زیست آران و بیدگل تصریح کرد: این پاکسازی در مسیرهایی انجام شد که ماشین های حمل زباله در آن تردد دارند و به دلیل نداشتن توری و محافظ در روی زباله ها، پسماندها در مسیر پراکنده می شود.
 
دولتخواه با اشاره به زیبایی های نهفته در طبیعت منطقه ابوزیدآباد گفت: همه مردم وظیفه دارند با جلوگیری از آلوده شدن منطقه، این موهبت الهی را از گزند زشتی و آلودگی ها در امان نگه دارند.
 
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار