دست و پنجه نرم کردن یمنی‌ها با بدترین بحران انسانی و وعده‌هایی که محقق نشدند!

در حالیکه میلیون‌ها یمنی برای زنده ماندن تلاش می‌کنند یک مقام سازمان ملل اعلام کرد کمتر از 30 درصد کمک‌های بین‌المللی وعده داده شده به یمن محقق شده‌اند.

دست و پنجه نرم کردن یمنی‌ها با بدترین بحران انسانی و وعده‌هایی که محقق نشدند!
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری فرانسه، بر اساس اعلام سازمان ملل متحد کشور یمن با بدترین بحران انسانی از زمان جنگ جهانی دوم تا کنون مواجه است. کشورهای کمک کننده در ماه آوریل کمک یک میلیارد و 100 میلیون دلاری (981 میلیون و 500 هزار یورویی) به یمن وعده داده بودند.

شابیا مانتو، سخنگوی کمیساریای عالی آوارگان سازمان ملل متحد گفت: «اما تا کنون تنها 29 درصد کمک های وعده داده شده به سازمان ملل متحد محقق شده است.»

بر اساس اعلام سازمان ملل حدود 19 میلیون نفر از مردم یمن یعنی حدود دو سوم جمعیت این کشور به کمک فوری بشردوستانه نیاز دارند و 17 میلیون نفر از آنان از قحطی رنج می برند.

از زمان تجاوز ائتلاف عربی تحت رهبری عربستان به یمن بیش از 8000 نفر کشته و بیش از 44500 نفر زخمی شدند که بیشتر آنها غیرنظامی هستند.

به گفته مانتو بر اساس آخرین برآوردهای سازمان ملل متحد اوضاع با شیوع بیماری وبا در این کشور بسیار وخیم تر شده است و این بیماری به طور هشدار دهنده ای رو به افزایش است. در یمن 124 هزار مورد مشکوک به وبا و 923 مورد مرگ ناشی از این بیماری ثبت شده است.

کمیته بین المللی صلیب سرخ روز چهارشنبه از شیوع سریع و گسترده بیماری وبا در یمن ابراز نگرانی کرد. بر اساس اعلام این نهاد بین المللی روزانه 5000 مورد جدید در این کشور فقیر ثبت می شود، در حالی که تاسیسات بیمارستانی در جنگ آسیب دیده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار