سامانه هشدار دهنده حمله اتمی به آمریکا سطح تهدیدات هسته‌ای علیه این کشور را به پایین‌ترین حد ممکن کاهش داد.

سطح تهدید اتمی علیه آمریکا کاهش یافتبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی اکسپرس؛ سامانه هشداردهنده حمله اتمی به آمریکا موسوم به «دِف کان» (DefCon) سطح تهدیدات هسته‌ای علیه این کشور را به عدد ۵ که پایین‌ترین حد ممکن است، کاهش داد و اعلام کرد هیچ تهدید قریب الوقوع هسته‌ای علیه آمریکا وجود ندارد.

بر این اساس، سامانه هشداردهنده حمله اتمی به آمریکا در حالی سطح تهدید علیه این کشور را کاهش داده که تنش‌ها میان واشنگتن و پیونگ یانگ همچنان ادامه دارد.

گفته می شود اطمینان واشنگتن نسبت به ناکارآمد بودن آزمایشات موشکی پیونگ یانگ یکی از دلایل کاهش سطح هشدار حمله اتمی به آمریکا است. از سوی دیگر برخی کارشناسان بر این اعتقاد هستند که این اقدام آمریکا صرفا جهت تضعیف روحیه کره شمالی و تاکید بر ناموفق بودن آزمایشات موشکی این کشور است. 

«دِف کان» یا سامانه هشداردهنده حمله اتمی به آمریکا بخش ویژه‌ای از سازمان اطلاعاتی این کشور است که به مدت ۳۳ سال با نظارت و ارزیابی شرایط مختلف، هرگونه خطر حمله اتمی را شناسایی می‌کند.

کره شمالی از آغاز سال ۲۰۱۷ میلادی موفق به آزمایش چند موشک قاره پیما شده است. پیونگ یانگ اخیرا پس از یک آزمایش موشکی اعلام کرد به زودی قادر است شهرهای بزرگ آمریکا را هدف موشک‌های بالستیک خود قرار دهد. این کشور در ۱۱ سال گذشته ۵ آزمایش هسته‌ای انجام داده است و در نظر دارد رویای ساخت موشکهای بالستیک با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای را صرفا جهت هدف قرار دادن خاک آمریکا محقق کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۶ ۲۴ خرداد ۱۳۹۶
اگر چنین است ، پس علت اعزام این همه ناو هواپیما بر به آب های سرزمینی کشور کره چه بود ؟
مردم دو کره با حل مسائلشان بدون دخالت آمریکا می توانند پس گردنی بزرگی به شیطان بزرگ بزنند .
آخرین اخبار