رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد گفت: 92 درصد از اعتبارات 670 میلیارد ریالی اسناد خزانه اسلامی سال 1395 این استان معادل حدود 616 میلیارد ریال جذب شد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از یاسوج ؛حسن نوروزی گفت: اسناد خزانه اسلامی ابزار و روش جدیدی برای تأمین اعتبار طرح‌های عمرانی به‌منظور شتاب بخشی در اجرای آنهاست. 

وی افزود که سال‌های 1393 و 1394 استفاده از اسناد خزانه اسلامی در کهگیلویه و بویراحمد جا نیفتاده بود و مدیران اجرایی، نهادهای دولتی و پیمانکاران استان نیز استقبال چندانی از آن نمی‌کردند. 

رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: اقتصاد این استان بدون احتساب نفت جزء رده‌های 29، 30 یا 31 کشور بوده و با احتساب نفت نیز بین رتبه‌های اول تا سوم است. 

نوروزی عنوان کرد که برش استانی برنامه ششم توسعه کهگیلویه و بویراحمد توسط سازمان برنامه و بودجه این استان تدوین و به سازمان برنامه و بودجه کشور ارسال شد. 

وی ابراز داشت: بر اساس این برنامه باید اقتصاد کهگیلویه و بویراحمد تا سال 1400 سالانه به‌طور میانگین هشت درصد رشد کند و نرخ بیکاری آن نیز از 13.3 درصد کنونی به 10 درصد برسد. 

رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد گفت که تحقق رشد هشت درصدی اقتصاد این استان تا سال 1400 مستلزم انجام 500 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری از محل‌های مختلف شامل بودجه عمومی، تسهیلات بانکی، اعتبارات صندوق توسعه ملی و سرمایه گذاری‌های داخلی و خارجی است. 

نوروزی اظهار داشت: لازمه رسیدن نرخ بیکاری کهگیلویه و بویراحمد به 10 درصد تا سال 1400 نیز ایجاد سالانه حدود هفت هزار شغل جدید خواهد بود. 

وی افزود: نرخ مشارکت نیروی کار کهگیلویه و بویراحمد در بازار کار استان تا سال 1400 باید به 39 درصد افزایش یابد در حالی که این میزان تا سال 1394 حدود 34.5 درصد بوده است. 


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.