پارسا گفت: مرکز آمار ایران در حالی اجزای متغیر‌ و شاخص‌های اقتصادی را عنوان می‌کند که تحلیل شاخص‌های اقتصاد مقاومتی و علل و پیدایش آن‌ها بر عهده این مرکز نیست و در مورد آن‌ها اظهارنظر نمی‌کند.

کارایی چند برابری اهداف مهم آمار در اقتصاد مقاومتی استامیدعلی پارسا رئیس مرکز آمار در گفتگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به برنامه‌های اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال در مرکز آمار اظهار داشت: مرکز آمار بعنوان یک دستگاه اجرایی، پیش بینی افزایش جهشی بهره وری را می‌کند که امیدوار است با کارایی چند برابری نسبت به سال‌های قبل وظیفه خود را انجام دهد، زیرا آنچه که مرکز آمار هدف گذاری می‌کند مورد محاسبه قرار می گیرد و دنبال می شود.

وی در پاسخ به این پرسش که مرکز آمار توانسته در سال گذشته به تحقق این شعار نزدیک شود یا خیر گفت: ما عدد و رقمی در دست نداریم.

پارسا عنوان کرد: مرکز آمار ایران در حالی اجزای متغیر‌ و شاخص‌های اقتصادی را عنوان می‌کند که تحلیل شاخص‌های اقتصاد مقاومتی و علل و پیدایش آن‌ها بر عهده این مرکز نیست و در مورد آن‌ها اظهارنظر نمی‌کند.

رئیس مرکز آمار با تأکید بر اینکه مرکز آمار ایران تنها اجزایی از متغیرهای آماری را عنوان می‌کند و درباره علل آن اظهار نظر نمی‌کند، گفت: دقت و صحت آمار و جلوگیری از ارائه آمارهای نادرست جز چارچوب اصلی مرکز آمار ایران است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار