مردم مراقب برخی افرادی که شماره حساب برای کمک به «عماد»اعلام کرده‌اند باشند تا به دام شیادان نیفتند.

کلاهبرداری به اسم کمک به درمان عماد؟/ وزارت بهداشت: مردم مراقب شیادان باشند، درمان عماد رایگان است
به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،عباس زارع نژاد مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت با تاکید بر رایگان بودن هزینه‌های درمانی عماد گفت: گویا برخی افراد شماره حساب هایی برای کمک اعلام کرده‌اند اما مردم مراقب باشند که به دام شیادان نیفتند. 
 
عباس زارع نژاد گفت: تیم پزشکی پیگیر کارهای درمانی اوست. در حال حاضر هم منتظر هستیم که پاسخ آزمایش ها مشخص شود.
 
مشاور وزیر بهداشت گفت: باز هم تاکید می کنم که تمام هزینه های درمانی عماد را وزارت بهداشت به عهده دارد و خانواده او هیچ هزینه‌ای نخواهد داد؛ البته برای تأمین هزینه‌های معیشتی با کمک نماینده گرگان پیگیریهایی صورت گرفته است ولی کمک خیرین حتما راهگشاست ولی از نظر درمانی هیچ هزینه ای به دوش خانواده این کودک نیست.
 
در ادامه گفت: گویا برخی افراد شماره حساب هایی را اعلام کرده اند تا کمک هزینه درمان عماد را جمع آوری کنند اما با توجه به اینکه تمام هزینه های درمانی به عهده وزارت بهداشت است، مردم باید مراقب باشند که به عنوان انجام کار خیر در دام شیادان نیفتند ضمن اینکه در صحبتی که امروز با مادر بیمار داشتم ایشان تاکید می کردند که غیر از کمک وزارت بهداشت تا کنون کمکی نقدی یا غیر نقدی به این خانواده نشده است.

گفتنی است، بیماری "عماد" کودکی که در حوادث روز 17 خرداد در مجلس خبرساز شد، نوعی بیماری نادر با نام MPS از نوع دو یا سیروز کبدی است، بنابراین بنیاد بیماری‌ های نادر ایران نیز براساس وظایف ذاتی خود هزینه‌های ارسال تست ژنتیک این کودک به آلمان را متقبل می‌شود.
  علی داودیان روابط عمومی بنیاد بیماری های نادر با بیان اینکه به طور قطع خانواده این کودک از فعالیت‌های بنیاد بیماری‌های نادر ایران که یک دهه است به بیماران نادر داوطلبانه خدمت درمانی و آزمایشگاهی رایگان ارائه می‌دهد، اطلاع نداشته که باعث شد مادر این کودک دوبار به مجلس مراجعه کند، گفت: براین اساس «عماد» همچون دیگر بیماران نادر توسط این بنیاد تحت پوشش بیمه ای و دارویی قرار خواهد گرفت.

داودیان با تأکید بر اینکه برای بنیاد بیماران نادر، آبروی کشور و تکریم بیماران نادر که مورد بی‌مهری بیمه‌ها قرار دارند، مهم است، گفت: در این راستا اگر وزارت بهداشت و مردم نیز کمک‌هایی به این کودک دارند بسیار خوشحال کننده است، ولی بنیاد بیماران نادر، طبق اهداف خود این کودک را تحت حمایت‌های درمانی و دارویی قرار می‌دهد.

رئیس بنیاد بیماری‌های نادر ایران خاطرنشان کرد: این بنیاد از 6 ماه قبل نیز درخواست تأسیس انجمن بیماران MPS را به وزارت بهداشت و  وزارت کشور ارائه داده است، زیرا به غیر از "عماد" حدود 300 بیمار MPS دیگر در ایران زندگی می‌کنند که باید مورد حمایت‌های بیمه ای و درمانی قرار گیرند.

 
انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۲۴ خرداد ۱۳۹۶
چه خوب
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۱۱:۵۹ ۲۴ خرداد ۱۳۹۶
با تشکر از حسن توجه شما مخاطب گرامی.