اصفهان؛

نصف جهان در شب ضربت خوردن مولای متقیان

مراسم احیای شب نوزدهم ماه مبارک رمضان شب گذشته با طنین انداز شدن دعای جوشن کبیر و راز و نیاز مردم مومن و خداجوی استان اصفهان به درگاه الهی برگزارشد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،این مراسم معنوی در اکثر مساجد و تکایا از جمله مسجد امام ، مسجد حکیم و گلستان شهدای اصفهان با حضور جمع کثیری از مردم مومن و دوستدار ولایت برگزار شد و شرکت کنندگان در اولین شب از لیالی قدر دست نیاز به سوی معبود بی همتا گشودند و با به سر گرفتن قرآن به اعمال ویژه این شب پرداختند. علاوه بر برگزاری گسترده احیای شب نوزدهم ماه مبارک رمضان در مساجد و حسینیه های شهر‌ها و روستاهای استان اصفهان آستان مقدس امامزادگان آقا علی عباس و محمد
 نصف جهان در شب ضربت خوردن مولای متقیان
در بادرود نطنز و امامزاده هلال بن علی آران و بیدگل میزبان مردم ولایتمدار ی بود که خود را به این حریم رسانده و در جوار حرم با‌صفایش به راز و نیاز پرداختند. حرم مطهر حضرت علی‌بن‌محمدالباقر (ع) در مشهد اردهال کاشان نیز شب گذشته با برگزاری مراسم احیای شب نوزدهم ماه مبارک رمضان، شاهد هزاران زائر عاشق و دلباخته بود. در این مراسم معنوی که با استقبال گسترده مردم دارالمومنین کاشان همراه بود، پیر و جوان، مرد و زن، شیرخواره تا پیرمرد کهنسال برای فرق شکافته امیر مومنان علی (ع) یاور یتیمان، دردمندان و همچنین برای طلب مغفرت از گناهان خود گریستند و اشک ماتم ریختند.
بر اساس روایت ها و احادیث ائمه اطهار(ع) شب نوزدهم ماه مبارک رمضان همزمان با شب ضربت خوردن حضرت علی (ع) اولین شب قدر است و اقامه نماز قضا، قرائت دعای مجیر و جوشن کبیر مهمترین اعمال این شب می باشد.
 
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.