یک نماینده دموکرات آمریکایی از طرحی برای رسمیت یافتن توییت‌های دونالد ترامپ، در پی گاف رئیس‌جمهور این کشور خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، در پی گاف توییتری دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و انتشار کلمه‌ای نامفهوم در حساب توییتری‌اش، یک نماینده دموکرات از طرحی خبر داد که در صورت به تصویب رسیدن، توییت های رئیس جمهور آمریکا، اسناد رسمی ریاست جمهوری خواهند شد.

Covfefe  کلمه‌ای نامفهوم در زبان انگلیسی است و پس از آنکه ترامپ آن را در یکی از توییت های خود به کار برد بسیار جنجال‌برانگیز شد. حال این نماینده دموکرات نام طرح خود را covfefe گذاشته است.  

مایک کوئیگلی، نماینده دموکرات ایالت ایلینوی و عضو کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا روز دوشنبه با ارائه این طرح، در بیانیه‌ای گفت: در صورتی که رئیس جمهور از شبکه های اجتماعی برای اعلام ناگهانی اموری مرتبط با سیاست استفاده می کند، بر ماست که این بیانیه‌ها را مستند کرده و برای ارجاع در آینده حفظ کنیم.

وی در ادامه افزود: توییت ها مؤثر هستند و باید رئیس جمهور در خصوص هر مطلبی پاسخگو باشد.

طبق این قانون پیشنهادی، ترامپ که از توییتر بسیار استفاده می کند، دیگر نخواهد توانست برخی از مطالب منتشره خود را حذف کند؛ مسأله ای که پیش از این در برخی مواقع به آن اقدام می کرد. همچنین باید پایگاه های اطلاعاتی، توییت های حذف شده وی را در آرشیو نگهداری کنند.

گفتنی است، شان اسپایسر، سخنگوی کاخ سفید هفته گذشته اعلام کرد توییت های ترامپ، "بیانیه های رسمی رئیس جمهور ایالات متحده" محسوب می شود. هنوز کاخ سفید به این طرح پیشنهادی واکنشی نشان نداده است.

ترامپ که بیش از 32 میلیون دنبال کننده (فالوور) در حساب کاربری توییتر دارد، بخاطر توییت هایی که برخی اوقات نیز دارای اشتباهاتی هستند، مشهور شده است. او در 31 مه توییتی را منتشر کرد که در آن از کلمه نامفهوم Covfefe استفاده کرده بود. این توییت تا چند ساعت نیز بر روی اینترنت باقی ماند و سبب ایجاد موجی از پیش گویی ها در خصوص معنایی شد که ترامپ قصد بیان آن را داشته است. این توییت پس از آن حذف شد. شان اسپایسر، سخنگوی کاخ سفید پس از آن در نشستی مطبوعاتی در خصوص این توییت گفت: معتقدم رئیس جمهور و تعداد اندکی از مردم معنای آنچه نوشته شده را به خوبی می دانند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار