همایش کوهنوردان و صعود ورزشی که درآمل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،ابراهیمی کارنامی مدیر کل محیط زیست مازندران با اشاره به اینکه ساخت و ساز غیر مجاز، تغییر کاربری در ارتفاعات کوه ها در مازندران گریبانگیر است گفت: کوهنوردان استان مازندران برای حفظ مرال در ارتفاعات شب های زیادی را اقامت داشتند تا این گونه ها سالم زندگی کنند.

وی افزود : سرعت تخریب و تغییر کاربری زیاد است که این امر موجب می شود تا نسل آینده این امکانات را مشاهده نکنند.

مدیر کل محیط زیست مازندران با اشاره به اینکه هیئت کوهنوردی شهرستان آمل یکی از شاخص ترین هیئت های استان به شمار می رود گفت: هر هفته بیشتر از 300 کوهنورد در گروه های مختلف به کوه های مختلف می روند و در طول سال شاهد افتخار آفرینی این ورزشکاران است.

ناصر نصری رئیس اداره ورزش وجوانان آمل گفت : کوهنوردان آملی یکی از اصلی ترین نیرو های امداد و نجات و اطفاء حریق در مسیر های کوهپایه ای به شمار می روند که بدون هیچ گونه چشم داشتی در حال خدمت است.

وی افزود: کوهنوردان زیادی در رابطه با حفظ محیط زیست شب های در کوه های مختلف شب را اسکان داشتند.

حمید احسانی رئیس هیئت کوهنوردان و صعود ورزشی آمل با اشاره به اینکه کوهنوردی انفرادی نیست بلکه تمام اعضای خانواده قادر به استفاده از این ورزش هستند، گفت: تنها دغدغه این هیئت از بدو تاسیس ثبت نماد قله دماوند برای آمل است تا میزبان کوهنوردان زیادی از تمام نقاط جهان در قله دماوند باشیم.

وی با بیان اینکه برای اولین بار افتخار برگزاری همایش صعود مسئولانه به قله دماوند با حضور مسئولین کشوری را در آمل برگزار کردیم، افزود: با نشست با مسئولان آموزش و پرورش این شهرستان، آموزش کوهنوردیرا در اکثر مدارس آمل برگزار شد.

احسانی با بیان اینکه این هیئت تمام توانمندی و همبستگی خود را در امداد و نجات و حفظ محیط زیست به کار می گیرد،گفت: این هیئت به دلیل عدم منابع مالی در تامین امکانات اولیه امداد و نجات، همکاری های زیادی با سازمان هلال احمر در امداد و نجات دارد.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.