سخنگوی هیئت رئیسه مجلس جزئیات جلسه غیرعلنی مجلس را تشریح کرد.

چالش‌های بیکاری و نظام بانکی در جلسه غیرعلنی بررسی شد
به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بهروز نعمتی در تشریح جزئیات غیرعلنی صبح امروز مجلس در جمع خبرنگاران گفت: از دو جلسه قبل در هیئت رئیسه مشخص شده بود تا آقای نیلی به عنوان مشاور رئیس جمهور و هماهنگ کننده تیم اقتصادی گزارشی را در مورد وضعیت اقتصادی به مجلس ارائه دهد که امروز این کار صورت گرفت.

وی افزود: نیلی 5 ابرچالش را از میان 20 چالشی که مطرح شده بود در جلسه فوق عنوان و توضیحاتی ارائه کردند که این چالش شامل بیکاری، محیط زیست، آب، صندوق‌های بازنشستگی و نظام‌های بانکی بود که نهایتا مقرر شد امکانات و منابعی که در کشور وجود دارد به سمت و سویی هدایت شود تا این معضلات برطرف شود.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس ادامه داد: همچنین در رابطه با اشتغال حداقل 600 تا 700 هزار شغل باید ایجاد شود اما با ناهماهنگی‌هایی که وجود دارد دولت نمی‌تواند کار را پیش ببرد اما در شرایط نرمال سالانه نباید اجازه دهیم که 400 هزار شغل هم از دست رود.

نعمتی تاکید کرد: همچنین در این جلسه مباحث در خصوص آب و بویژه آب شرب مطرح شد که مشکلات جدی در این زمینه داریم و باید بتوانیم منابع را برای حل این مسئله هدایت کنیم.

وی با اشاره به موضوع صندوق‌های بازنشستگی اظهار داشت: صندوق‌های بازنشستگی یکی از دیگر از چالش‌هایی است که مشکلاتی برای کشور ایجاد کرده است.

نعمتی در پایان گفت: در این جلسه روسای کمیسیونهای اقتصادی و اصل 44 قانون اساسی معاونت اقتصادی مرکز پژوهش‌ها و کارشناسان اقتصادی مباحث لازم را مطرح کردند و قرار شد از این به بعد بتوانیم ارتباط مناسبی را بین دولت و مجلس داشته باشیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار