معاون ستاد بازسازی عتبات عالیات کرمان گفت:کار مقاوم‌سازی و لاغرسازی ستون سوم اطراف ضریح مطهر امام حسین (ع) در حال انجام است و پس از اتمام کار ستون چهارم، پروژه ترفیع گنبد انجام می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فرود بحر آسمانی معاون ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمان در حاشیه مراسم ارسال فرش از کارگاه قالیبافی عتبات واقع در شهرستان کوهبنان، اظهار داشت: استان کرمان مجری طرح ترفیع گنبد امام حسین(ع) است که فعالیت خود را از سال ۹۱ آغاز و کارگاه در سال ۹۲ در کربلای معلی مستقر شد.

وی ادامه داد: در زمان ساخت و ساز معلوم شد که ستون‌ها تحمل حفظ گنبد جدید را ندارند لذا طرح مقاوم سازی و لاغرسازی ستون‌ها در دستور کار قرار گرفت که در کنار آن پروژه معراج و یا همان ترفیع گنبد هم به دست کرمانی‌ها انجام خواهد شد.

معاون ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمان تاکید کرد: زمانی که مقاوم سازی و لاغرسازی ستون‌ها آغاز شد، مشاهده شد که ترک‌های خیلی عمیقی در کل ساختمان وجود دارد که تاکنون با لطف خود آقا امام حسین(ع) ساختمان سرپا مانده است، به گونه‌ای که چوب‌های استفاده شده در ساخت حرم مطهر به کلی از بین رفته بودند.

بحرآسمانی تاکید کرد: اگر تاریخ را ورق بزنیم ارادت ایرانی‌ها نسبت به ائمه اطهار را شاهدیم و جا دارد که مردم دیار کریمان با همین همت کمک‌های خود را به ساخت و ساز عتبات عالیات اختصاص دهند تا عاقبت بخیری را به‌دنبال داشته باشند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار