رییس دانشگاه امیرکبیر گفت: ماموریت گرایی از مصادیق ساماندهی به نظام آموزش عالی است و در این راستا، گام‌هایی خوبی تاکنون برداشته‌ایم.

گام های بلند دانشگاه امیرکبیر در زمینه ماموریت گرایی کردن دانشگاهاحمد معتمدی رییس دانشگاه امیرکبیر در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: آمایش آموزش عالی در واقع یکی از هدف‌ها و مهم‌ترین برنامه وزارت علوم بوده و هدف ما این است که حرکت غیر هدفمند در این زمینه را متوقف کنیم.
 
وی ادامه داد: مهم‌ترین بحث در طرح آمایش آموزش عالی پژوهش و فناوری نظام آموزش عالی و دانشگاه‌ها است.
 
رییس دانشگاه امیرکبیر اضافه کرد: ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان در همین راستا می‌تواند نقش موثری را در راستای پژوهش محور شدن آموزش عالی ایفا کند.
 
معتمدی تصریح کرد: یکی از مباحث اقتصاد مقاومتی تکیه بر دانش بومی است و دانش بومی مستلزم انجام پژوهش‌های متنوع در زمینه‌های مورد نیاز کشور است.
 
وی با اشاره به اینکه یکی از سه رکن برنامه ششم توسعه پیشتازی در زمینه تولیدات علمی واقعی است بیان داشتند: خوشبختانه با تلاش موسسات و مراکز آموزش عالی کشور در سال‌های اخیر ارتقاء و پیشرفت خوبی در زمینه تولیدات علمی انجام گرفته که این موضوع مرهون تلاش‌های بی نظیر اعضاء هیات علمی و مدرسین دانشگاه هاست.
 
رییس دانشگاه امیرکبیر عنوان کرد: یکی از مباحث طرح آمایش، ماموریت گرایی دانشگاه هاست. بررسی‌ها نشان می‌دهد دانشگاه‌های ما حول ماموریت خاص عمل نکرده‌اند.
 
وی تصریح کرد: ماموریت گرایی از مصادیق ساماندهی به نظام آموزش عالی است و در این راستا، گامهایی خوبی تاکنون برداشته ایم.
 
معتمدی یادآورشد: ماموریت گرا کردن دانشگاه‌ها و تقاضا محور کردن پژوهش‌ها در دانشجویان امید به اشتغال بیشتری را در دانشجویان روز به روز افزایش می‌دهد.
 
وی یادآورشد: ماموریت گرا کردن پژوهش در حوزه دانشگاه‌ها مهمترین مبحثی است که امسال هم به دنبال آن هستیم و تمام تلاشمان بر ماموریت گرا و تقاضا محورکردن پژوهش‌ها بوده است به همین خاطر برای تحقق این بحث، نیازمند حرکت‌هایی بودیم که خوشبختانه در طی سال‌های اخیر انجام شده است و در سال ۹۶ هم این موضوع را دنبال کرده تا پیگیری عملیاتی داشته در زمینه ماموریت گرا کردن دانشگاه‌ها داشته باشیم.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار