فرماندار بستان آباد با بیان اینکه ارتقای میزان سرانه مطالعه در جوامع رابطه معنادرای با توسعه پایداردر آن جامعه دارد گفت:تلاش در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی در واقع تلاشی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و اعتلای فرهنگ عمومی است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ شکوهی فرماندار بستان آباد در جلسه انجمن عمومی کتابخانه های این شهرستان با بیان اینکه همه مشکلات و ناهنجاری‌های اجتماعی ریشه در عدم مطالعه افراد دارد بنابر این موضوع کتاب و کتابخوانی باید در شهرستان نهادینه شود و این مختص یک اداره یا دولت نیست بلکه تمامی مردم باید این انگیزه را داشته باشند ادامه داد: مسئله مالی نباید موحب عدم برگزاری برنامه های فرهنگی در کتابخانه ها شود.
 
فرماندار بستان آباد برنامه ریزی برای ترویج و نهادینه سازی فرهنگ مطالعه در بین کودکان و نوجوانان  را خواستار شد و وجود کتابخانه ها  را  زینت بزرگی برای آن جامع محسوب می شود عنوان نمود و از تاسیس مجمع خیرین کتابخانه ساز در شهرستان خبر داد و گفت: ما باید خیرین را برای ساخت کتابخانه ها سوق دهیم .
 
شکوهی در ادامه جلسه با بیان اینکه بیش از 70 درصد جمعیت این شهرستان در روستاهای این شهرستان زندگی می کنندبر ایجاد کتابخانه در روستاهای بزرگ تاکید کرد وگفت:اگر ما در مسائل فرهنگی غفلت کنیم قطعاَ جامعه ما با آسیب های جدی روبرو خواهد شد.
 
 
انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار