مراسم تجلیل از 50 حامی و فعال محیط زیست شهرستان دشتستان برگزار شد.

حامیان محیط زیست شهرستان دشتستان تجلیل شدند
به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  فرماندار دشتستان در این مراسم بااشاره به برنامه های دولت برای حمایت از محیط زیست و محیط‌بان،گفت: به طور جدی پیگیریم که اعتبارات اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دو برابر پارسال شود.

ارسلان زارع افزود: یکی از برنامه‌های مهم ما در حوزه طرح‌های عمرانی این است که این طرح‌ها پیوست سلامت و ارزیابی محیط زیستی داشته باشند .

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دشتستان هم با اشاره به اهمیت مشارکت تشکل‌های مردم نهاد در ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست، گفت: اکنون در این شهرستان 12 تشکل مردم نهاد در حوزه محیط زیست فعالیت می‌کنند.

صادق پورسالم یکی از مهمترین اقدامات محیط زیست دشتستان را حفاظت از پلنگ ایرانی خواند و افزود: این گونه نادر درکوه‌های گیسکان زندگی می‌کند و ما با مشارکت مردم طرح حفاظت اجتماع محور از آن را در حال اجرا داریم.

وی بیان کرد: این گونه در سال‌های پیش چندین بار به دام‌های مردم منطقه آسیب زده بود که خسارت برخی از دامداران پرداخت شده و بقیه نیز در مرحله رسیدگی است که به زودی شرکت بیمه‌گر آن را پرداخت می‌کند.

غبارروبی از مزار شهید محیط بان دشتستان شهید غلامعلی محمدی و برپایی نمایشگاه کاریکاتور محیط زیست از دیگر برنامه‌های هفته محیط زیست در این شهرستان عنوان کرد.
 
انتهای پیام/ ث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.