میلیون‌ها شهروند امریکایی سالانه قربانی دزدی هویت می‌شوند و اثرات این دزدی به صورت گسترده‌ای موجب آسیب به خریدهای اعتباری‌، خریدهای‌ خانگی و حتی موقعیت‌های شغلی آنها می‌شود.

تصاویر جدید از حضور سردار سلیمانی در مرز سوریه با عراقبه گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛داده‌ها نشان می‌دهد که در هر سه ثانیه یک دزدی هویت رخ می‌دهد و در چند سال اخیر زیان مربوط به کلاهبرداران هویتی بیش از 21 میلیون دلار بوده است. اما راه حل‌هایی وجود دارد که شما اطمینان پیدا کنید کمتر مورد هدف این حملات قرار می‌گیرید.
 
زمانی که کارهای بانکی و یا خرید آنلاین انجام می‌دهید باید هوشیار باشید و  راهکارهایی را در معاملات خود به کار ببرید که ایمنی را به سطح مطلوبی برساند:
 
استفاده از کارت بانکی مناسب

برای محافظت از حقوق‌ مصرف ‌کننده‌ها، استفاده از کارت‌های‌ اعتباری‌ توصیه می‌گردد. بهتر است متن‌هایی را همراه با کارت‌های اعتباری برای آگاهی‌دادن  و محافظت‌کردن چاپ نمائیم و بدانیم کدام یک از کارت‌های اعتباری در برابر کلاهبرداری‌ها ایمن‌تر هستند و همچنین از یک‌کارت برای معاملات آنلاین استفاده کنیم تا کمتر در معرض دزدی و کلاهبرداری قرار بگیریم.
 
حفاظت از شماره کارت‌ها

با دقت از شماره‌کارت‌ها و اطلاعات شخصی خود مراقبت کنیم به عنوان مثال: همیشه برای  خروج از حساب‌بانکی خود علامت خروج را بزنید و نام‌کاربری یا رمز‌عبور خود را در کامپیوتر، تبلت و گوشی شخصی  ذخیره نکنیم زیرا در صورت انجام این کار اگر شخصی وسایل شخصی شما را به سرقت ببرد امکان دسترسی به اطلاعات شما از طریق اطلاعات ذخیره شده وجود دارد. 
 
این روزها به نام کاربری و رمز عبور برای انجام کارهایمان نیاز داریم، اگر بخواهیم از یک نام کاربری و رمز عبور یکسان برای دسترسی به سایت‌های مختلف استفاده کنیم و همچنین بسیار خطرناک است اگر بخواهیم از نام کاربری و رمز عبور یکسان برای تمام حساب‌های کاربری خود استفاده کنیم  و باید از رمزهایی که حدس زدن آنها دشوار است استفاده شود و از حروف بالا و پایین نمادها و شماره‌ها به صورت ترکیبی استفاده کنیم و هر چند وقت یک بار رمز عبور را تغییر دهیم.
 
 
حفاظت از رکوردها

اگر شما برای تماشای تلویزیون، خرید آنلاین و... در سایت‌ها ثبت نام کرده باشید در این صورت بدون اینکه دقت کنید خریدهای زیادی را انجام می‌دهید. اما اگر هوشیار نباشید ممکن است شناسایی کلاهبرداری که با کارت شما خرید می‌کند کمی دشوار باشد.

پس سعی کنید که تراکنش‌های‌ اینترنتی را نگه دارید و آنها را با کارت‌های اعتباری و حساب‌های بانکی خود مقاسیه کنید. یک اسکرین شات ساده‌،پی‌دی‌اف و ایمیلی که از طرف سایت دریافت می‌کنید برای شناسایی کلاهبردار به شما کمک می‌کند.
 
منبع:پلیس فتا
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.