وزیر دفاع آمریکا اذعان کرد از سطح پایین آمادگی ارتش این کشور بسیار متعجب شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ "جیمز متیس"، وزیر دفاع آمریکا، در کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان حاضر شد و گفت: من سه ماه پس از آنکه طرح محدودسازی بودجه دفاعی اجرایی شد، از خدمت در ارتش بازنشسته شدم و امسال در بازگشت به وزارت دفاع، از سطح پایین آمادگی ارتش آمریکا شوکه شدم. هیچ دشمنی در میدان جنگ به اندازه این طرح نمی‌توانست به ارتش ما ضربه بزند.

متیس در ادامه از نمایندگان کنگره خواست توضیح بیشتری درباره طرح بودجه "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور آمریکا، در سال 2018 ارائه دهند. 

وزیر دفاع آمریکا سپس کنگره این کشور را مقصر تضعیف ارتش دانست و گفت ناتوانی نمایندگان کنگره در تصویب به موقع بودجه ارتش و همچنین ناتوانی در لغو قوانین محدود کننده بودجه دفاعی موجب ناکارآمدی ارتش شده است.

متیس در ادامه اظهار داشت: کنگره آمریکا از نقش نظارت فعال قانونی خود کناره گیری کرده و نتوانسته است یک بودجه دائمی را برای خرید تسلیحات جدید و سایر تجهیزات جنگی ضروری تامین کند.

متیس در این جلسه تلاش کرد کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا را به لغو قانون کنترل بودجه سال 2011 ترغیب کند. وی در همین ارتباط گفت: "این قانون مانع از اجرایی شدن برنامه‌های جدید شده است، توانایی‌های ارتش توسعه نیافت، ابتکار عمل در صنایع متوقف شد و نیروها بیش از گذشته در معرض خطر قرار گرفتند."

طبق قوانین آمریکا، درصورتی که سقف بودجه نظامی این کشور رعایت نشود ساز و کارهای کاهش بودجه به صورت خودکار اجرا خواهد شد.

ترامپ بودجه‌ای بالغ بر 639 میلیارد دلار برای پنتاگون در سال 2018 درخواست کرده است. 65 میلیارد دلار از این مبلغ برای عملیات نظامی کنونی آمریکا در نظر گرفته شده است. نمایندگان جمهوری‌خواه خواستار افزایش 30 میلیارد دلاری این رقم شده‌اند. این نمایندگان اعلام کرده اند هدف آنها از این افزایش بودجه، بازسازی ارتش آمریکا است.

سال مالی آمریکا از اول اکتبر آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار