مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: عمده گرایش دانش آموزان به رشته‌های اکادمیک وحوزه پزشکی است و تن‌ها ده درصد از دانش آموزان در سایر رشته‌های دلخواه تجربی ادامه تحصیل می‌دهند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  دریکوند در این راستا گفت:باید فرهنگ سازی کنیم که دانش آموزان به سمت هنرستان‌ها گرایش پیدا کنند و با تحقق این امر علاوه بر کسب مهارت اشتغال زایی امکان ادامه تحصیل نیز برای آنان وجود دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان نهادینه کردن فرهنگ سازی در تمام حوزه‌های مختلف را مختص آموزش و پرورش عنوان کرد و افزود: به عنوان موثرترین و بنیادی‌ترین درگاه فرهنگ سازی در جامعه ضرورت دارد با اکثر دستگاه‌های اجرایی در تعامل دوسویه باشد.

وی با اشاره به حضور اولیا در مدارس و کارگاه‌های متعدد آموزشی، نهادینه کردن فرهنگسازی را ملزوم بالا بردن اعتماد اجتماعی عنوان کرد.

دریکوند با تاکید بر ضرورت مهارت آموزی در دانش آموزان افزود:زمانی که دانش آموز در هنرستان‌ها یا مراکز فنی ادامه تحصیل دهد با مهارتی وارد بازار می‌شود که قطعا در کنار اشتغال، امکان ادامه تحصیل اش نیز میسر است و البته این مهم نیازمند فرهنگ سازی و تاثیرگذاری در اولیای دانش آموزان است.
وی در خصوص کاهش ظرفیت‌های استخدامی آموزش و پرورش اشاره کرد: در استان لرستان ۴۴۷ مدرسه با وجود یک تا پنج نفر دانش آموز و ۷۲۹ مدرسه نیز با تعداد بین ۶ تا ۱۵ نفر دانش آموز فعالیت دارند که کمبود دانش آموز و هنرجو‌ها در این حوزه منجر به کاهش سهم ردیف‌های استخدام استان می‌شود.


توجه به آموزش مهارت‌های زندگی در قشر دانش آموزان، والدین و خانواده‌ها از دیگر مباحث مورد توجه خدانظر دریکوند بود که از آن به عنوان رسالت مهم آموزش و پرورش عنوان کرد از این رو که مبحث آموزش مهارت‌های زندگی با افزایش اعتماد به نفس، خودباوری، توانایی تصمیم گیری و توانایی نه گفتن در دانش آموز نسبت به انحرافات کارساز خواهد بود و قطعا از بروز بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی پیشگیری خواهد کرد.

انتهای پیام / د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.