معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: تاکنون مورد مثبتی از تب کریمه کنگو درالیگودرز مشاهده نشده است.

تاکنون مورد مثبتی از تب کریمه کنگو در الیگودرز مشاهده نشده است
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ دریک معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: خوشبختانه تا این لحظه نه تنها در الیگودرز بلکه درهیچ کجای استان موردی از بیماری تب کریمه کنگو مشاهده نشده و جای هیچ نگرانی نیست.

وی افزود: نکته‌ای دیگری که باید به آن اشاره کرد این است که در صورت مشاهده بیماری در هر شهرستان و یا منطقه‌ای بدون شک اطلاع‌رسانی از طریق کانال‌های رسمی صورت می‌گیرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان در ادامه با اشاره به بیماری تب خونریزی کنگو، افزود: این بیماری یکی از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام بوده که درصورت رعایت نکات بهداشتی قابل پیشگیری است.

دریک افزود: در صورت ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو خطر مرگ و میر در آن بسیار بالاست، بنابراین مردم باید از مواردی که منجر به ابتلا می‌شود، دوری کنند.

وی گفت: بیماری تب کنگو بین انسان و دام مشترک است به همین دلیل یکی از راه‌های انتقال آن از طریق فرآورده‌های دامی آلوده بوده بنابراین رعایت نکات بهداشتی باید مدنظر شهروندان قرار گیرد.

لازم به ذکر است ظرف چند روز گذشته شایعاتی در فضای مجازی در خصوص مشاهده بیماری تب کریمه کنگو در برخی شهرستان‌های استان لرستان از جمله الیگودرز منتشر شده است.

انتهای پیام / د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.