به گزارش خبرنگار
حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نصرالله پژمانفر نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در نشست تخصصی بررسی سند 2030 عنوان کرد: آنچه تا کنون موجب توسعه انقلاب ما بوده استفاده از مدلهای خود برای اهداف مان بوده است و هر جا گفتمان را رها کرده و از ریل گذاریها فاصله گرفتیم با شکست مواجه شدیم.
وی ادامه داد: طراحیهای امروز در سازمانهای جهانی مسیری را طی میکند که حاکمیت مستحکمتر باشد و سند 2030 در عرصه تعلیم و تربیت ظرفیتی ایجاد کرده که با استفاده از ظرفیت های خود در آموزش تاثیر گذار باشد.
نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در بند 34 بخش آموزش بیان شده که شروع آموزش های رسمی با زبان دوم نباشد و مبتنی بر زبان مادری این روند انجام شود.
وی تصریح کرد: نتیجه این تصمیمگیری ممنوعیت آموزش قرآن در مراکز پیش دبستانی و مهد کودک ها است.
پژمانفر با اشاره به اینکه سند 2030 مملو از نقاط مبهم و چند پهلو بوده گفت: با پذیرش آن اتفاقات بسیار ناگواری برای ما ایجاد خواهد شد.
نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حق تحفظ برای این سند در نظر گرفته شده تصریح کرد: این حق برای مصونیت از برخی بندهای این سند که مغایرت با قوانین ایران است در نظر گرفته شده اما در واقع چنین شرایطی محقق نخواهد شد و آنچه امروز در سند به آموزش و پرورش مربوط میشود تنها بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری لغو شده و حق تحفظ تاثیری نداشته است.
پژمانفر با بیان اینکه از 24 اسفند 95 نامهای به وزیر آموزش و پرورش بعد از مایوس شدن از این سند نوشتیم خواستار استفاده از ظرفیت های قانونی در سند شدیم، تاکید کرد: برای وارد شدن به چنین تعهدات بینالمللی باید با استدلال کامل به موضوعات وارد عمل شویم و اکنون در وادی بیگانگان قرار داریم بدون آنکه بدانیم چه نقشهای برایمان در نظر گرفتهاند.
پژمانفر با بیان اینکه از 24 اسفند 95 نامهای به وزیر آموزش و پرورش نوشتیم و این مساله بعد از مایوس شدن از این سند بود و خواستار استفاده از ظرفیت های قانونی در سند شدیم، یاد آورشد: برای وارد شدن به چنین تعهدات بینالمللی باید با استدلال کامل به موضوعات وارد عمل شویم و اکنون در وادی بیگانگان قرار داریم بدون آنکه بدانیم چه نقشهای برایمان در نظر گرفتهاند.
انتهای پیام/