معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان گفت: امسال به ۱۵ هزار زوج یعنی ۳۰ هزار نفر در همدان وام ازدواج اعطا می‌شود.

30 هزار زوج همدانی وام ازدواج دریافت می‌کنندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمدابراهیم الهی‌تبار ظهر امروز در ستاد ساماندهی امور جوانان استان همدان، اظهار داشت: جامعه جوان در ادبیات آماری ما تعریف شده و یک سری سیاست‌های کلی در این حوزه اعم از اشتغال، اوقات فراغت، آموزش، ازدواج و غیره وجود دارد و حوزه جوانان در استان وظیفه دارد تا در راستای عمل به این سیاست‌ها اقدام کند.

الهی تبار جدا شدن سازمان ملی جوانان از وزارت ورزش را اتفاق خوبی دانست و افزود: تجربه اقدامات سازمان ملی جوانان در گذشته بهتر بود چرا که غالبا ورزش حوزه جوانان را تحت الشعاع قرارداده است.

وی با اشاره به اینکه جمعیت استان یک میلیون و 735 هزار نفر است از مسئولان ورزش و جوانان خواست تا هر چه سریع تر آمار جوانان در رده سنی مشخص را به تفکیک شهرستانهای استان تهیه کرده و طبق آن برنامه‌ریزی‌ها را اصولی تر انجام و اقدامات انجام گرفته نهادهای مختلف را با توجه به جمعیت آماری ارزیابی کنند.

معاون استاندار همدان با اشاره به اینکه جوان می‌تواند با حضوری زنده و پویا آینده جامعه را رقم بزند بیان کرد: از این رو باید هزینه‌های فعالیت‌های جوانان در عرصه‌های مختلف را کم کنیم و اجازه ندهیم جوان احساس سرخوردگی پیدا کند.

الهی تبار با اشاره به حضور جوانان به عنوان حماسه‌سازان در انتخابات 29 اردیبهشت،‌ گفت: جوانان با شور و نشاط از هر گرایش و دیدگاهی به منظور خلق حماسه حضور حداکثری و مشارکت در تعیین سرنوشت کشور در انتخابات حضور یافتند.

وی اظهار داشت: حضور در انتخابات در استان همدان از میانگین کشوری بالاتر بود که با این حضور حداکثری ظرفیت سرمایه اجتماعی و اعتماد مردم به نظام به رخ جهانیان کشیده شد و دولتمردان به اعتماد این پشتوانه با اقتدار بیشتر، از منافع ملی دفاع می‌کنند.

معاون استاندار همدان با اشاره به حادثه تروریستی در مجلس شورای اسلامی و مرقد مطهر امام (ره)، عنوان کرد: شاید خشم دشمنان از حضور حداکثری مردم در انتخابات از دست داعش بیرون آمد که به لطف خداوند نتوانستند کاری از پیش ببرند.

الهی تبار با بیان اینکه شکل‌گیری داعش و جریان تکفیری ابتدا به منظور مقابله با ایران و انقلاب اسلامی بوده است افزود: از ابتدای شکل‌گیری داعش، با توانمندی ایران و تجربیات در بحث مقابله با جریانات تروریستی،‌ گروهک‌ها و گروه‌های مسلح که از زمان پیروزی جمهوری اسلامی پیدا کردیم توانستیم جلوی فعالیت‌های آنها را بگیریم.

وی به سال‌های ترور در اوایل دهه 60 اشاره و بیان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی جریان‌های وابسته به سرویس‌های بیگانه به منظور بر هم زدن امنیت و ایجاد فضا برای حضور بیگانگان شکل گرفتند اما جوانان و مردم با تمام توان از تمامیت ارضی کشور و امنیت آن دفاع کردند و با توجه به وضعیت آن دوران به دلیل وجود امنیت پایدار و هوشیاری مردم برای مقابله با تروریست‌ها مقتدرانه دفاع کردیم.

الهی‌تبار اظهار داشت: داعش هم اکنون تمام دنیا جز ایران را آسیب‌پذیر کرده است و حادثه تروریستی در مجلس شورای اسلامی و مرقد مطهر امام (ره) در برابر هجمه حوادث در جهان ناچیز است که به تعبیر مقام معظم رهبری حادثه تروریستی به ترقه‌بازی می‌ماند ضمن اینکه تنها و مهمترین آورده این حادثه برای جمهوری اسلامی ایران افزایش انسجام ملی ما بود.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار همدان با اشاره به اینکه مردم ما در امنیت نقش افرین و حساس بودند گفت: در بیرون از مرزها و داخل اشخاصی هستند که امنیت ما را رقم می‌زنند و بسیار قابل احترام و شایسته تقدیر هستند ضمن اینکه حادثه تروریستی اخیر هشداری بود که قدر امنیت کنونی را بدانیم.

وی با اشاره به ضرورت فراهم کردن شرایط ازدواج آسان برای جوانان تصریح کرد: سال گذشته به 24 هزار نفر در قالب 12 هزار زوج تسهیلات پرداخت شد که باید حداقل این میزان را در سال 96 به 15 هزار زوج یعنی 30 هزار فقره اعطای تسهیلات برسانیم.

الهی تبار متوسط سقف انتظار در یافت تسهیلات ازدواج را چهار ماه اعلام کرد و افزود: سال گذشته مبلغ وام ازدواج از 3 میلیون به ده میلیون رسید و 20 درصد در همدان افزایش تعداد متقاضی داشتیم ضمن اینکه اکنون ارائه تسهیلات در این بازه زمانی خوب است و روند خوبی را شاهد هستیم.

وی با تأکید بر اینکه باید یکسری از مؤسسات بانکی تابع قاعده پولی و مالی کشور باشند و در ارائه تسهیلات ازدواج کمک کنند،‌ عنوان کرد: بانک‌های دارای عملکرد خوب در ارائه تسهیلات ازدواج باید تقدیر شوند و سایر بانک‌ها را نیز در این زمینه وظیفه‌مند کنیم.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.