مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت: مشکلات مالی آزادراه شیراز به اصفهان رفع شده و مطالبات پیمانکاران صفر است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ فیروز تکاور مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت: آزادراه شیراز به اصفهان از اصلی ترین طرح های کشور است که تا به امروز پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی داشته است.

 
تکاور تصریح کرد: این طرح با همکاری دولت و بخش خصوصی است و در حال حاضر 750 میلیارد تومان دولت و ۲۵۰ میلیارد تومان از طریق بخش خصوصی برای ساخت این طرح اختصاص یافته است.  
 
وی با بیان اینکه یک هزار و 290 کیلومتر بزرگراه ساخته شده، افزود: 230 کیلومتر بزرگراه، یک هزار و 820 کیلومتر راه اصلی موجود و 271 کیلومتر راه در حال ساخت است.  
 
مدیرکل راه و شهرسازی فارس ادامه داد: ۱۰۹ هزار و ۶۹ کیلومتر راه روستایی وجود دارد که شش هزار و 463 کیلومتر آن آسفالت شده است.
 
تکاور تصریح کرد: در کل ۹۵۰ کیلومتر راه در حال ساخت است و به 3 هزار و 600 میلیارد اعتبار نیاز است، و تاکنون ۵۰ درصد اعتبار اختصاص یافته است.
 
وی در خصوص وضعیت مطالبات پیمانکاران ادامه داد: طی دو سال ۱۵۰ میلیارد تومان پرداخت شده و حدود همین رقم نیز باقی مانده است.  
 
مدیر کل راه و شهرسازی فارس با اشاره به وضعیت راه آهن فارس اضافه کرد: ساخت ۳ محور شیراز به گل گهر سیرجان به طول 349 کیلومتر، و محور شیراز، بوشهر به عسلویه، شیراز، جهرم، لار به بندرعباس و محور شیراز به اهواز در دست ساخت بوده، که این طرح ها با مشکل مالی مواجه شده است.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار