سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست فارس بر لزوم پیگیری رها سازی حقابه دریاچه و تالاب بختگان در استان تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مهندس نبی الله مرادی سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست فارس گفت: براساس موافقت های به دست آمده، حقابه بختگان 700 میلیون مترمکعب برای شرایط ترسالی و 350 میلیون متر مکعب برای شرایط خشکسالی است.

وی اظهار داشت: این حقابه به تایید مراجع استانی و کمیته های تخصصی رسیده است اما پارسال با توجه به مشکلاتی که در تامین آب شرب و کشاورزی رخ داد این حقابه هیچگاه در بستر رودخانه برای رسیدن به بختگان (شرق فارس) رها سازی نشد .

مرادی افزود: امسال توافق شده است که این حقابه همزمان با شروع بارش ها در بستر رودخانه رها سازی شود تا کشاورزان و بهره برداران حاشیه رودخانه کر از این آب برای کشاورزی بهره برداری نکنند.

وی بر لزوم توجه جدی برای احیای تالاب ها و کاهش کانون های ریزگرد تاکید کرد و گفت: احیای تالاب ها و دریاچه ها نقش بسزایی در پاکی و طراوت هوا دارد، شاید اگر این تلاش ها صورت نگیرد دیر یا زود شرایطی که درخوزستان به وجود آمد به فارس هم سرایت کند و فارس هم بعد از خوزستان به کانون ریز گرد و بیابان تبدیل شود، از این رو تلا ش برای حفظ محیط زیست و احیای تالاب ها و دریاچه ها دراین استان ضرورت دارد.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.