عضو سابق کمیسیون امنیت ملی گفت: جنگ احتمالی اعراب به دلیل اینکه سلاح‌های آنان با مدیریت آمریکا به دستشان رسیده است تهدیدی برای پایگاه‌های نظامی آمریکا نخواهد بود.

منافع آ‌مریکا در ایجاد جنگ در منطقه است
محمدحسن آصفری در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه آمریکایی‌ها باتوجه به اهمیت استراتژیک منطقه غرب آسیا و همچنین قانونی جلوه دادن حضورشان در این منطقه همواره به یک جنگ نیاز دارند اظهارداشت: چراغ سبز کشورهای حوزه خلیج فارس نیز به حضور آمریکا در منطقه قوت بخشیده است.
 
وی اضافه کرد: آمریکا بر اساس منافعش از هر تنش و درگیری در این منطقه استقبال می‌کند، چرا که این خود بهانه‌ای برای حضورشان در اینجا خواهد بود تا بتوانند منابع ارزشمند نفتی آن را غارت کنند و از سوی دیگر کارخانه‌های اسلحه سازی خود را فعال نگه‌داشته و یک مسابقه خرید سلاح بین کشورهای منطقه براه بیندازند.

آصفری با تاکید بر اینکه آمریکایی‌ها با ایجاد درگیری اذهان ملت‌های منطقه را نیز از سمت رژیم صهیونیستی منحرف می‌کنند، تصریح کرد: رژیم صهیونیستی هم پیمان درجه یک آمریکایی‌هاست و آنها از حمایت بی چون و چرای این رژیم منحوس دست برنمی‌دارند.

وی خاطرنشان کرد:‌ اگر عملیاتی در منطقه شکل بگیرد. چون سلاح‌های کشورهای عربی با مدیریت آمریکا به دستشان رسیده، آسیبی جدی به پایگاه‌های نظامی آمریکایی نخواهد رسید.

آصفری تصریح کرد:‌ شاید کشورهای حوزه خلیج فارس فکر کنند اسلحه‌هایی که از آمریکا خریداری می‌کنند، کلیدش در دست خودشان است اما واقعیت این است که ردیابی و مدیریت این اسلحه‌ها دست خود آمریکایی‌هاست. آمریکا با توجه به توانمندی که در حوزه سلاح دارد جنگ بین کشورهای عربی را تهدیدی علیه خودشان تلقی نمی‌کنند و برایشان روشن است که اگر جنگی بین عربستان و قطر رخ دهد در هیچ کجا آسیبی نمی‌بینند.

این کارشناس مسائل خاورمیانه با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها در اکثر کشورهای پایگاه نظامی دارند، خاطرنشان کرد: هدف آنها از حضور گسترده در منطقه را کنترل آب‌های خلیج فارس و استفاده از منافع پولی کشورهای عربی به نفع خودشان است و وقتی به اسناد تاریخی نگاه می‌کنیم می‌بینیم هرجایی که آمریکایی‌ها حضور پیدا کرده‌اند نه تنها امنیت ایجاد نشده است، بلکه آ‌رامش و امنیت را هم سلب کرده‌اند و حضور آنها در منطقه سبب می‌شود کشورهای دیگر نیز به منطقه چشم طمع بدوزند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار