نواز شریف نخست وزیر پاکستان برای بهبود و گسترش روابط با کابل اظهار امید واری کرد.

نخست وزیر پاکستان: ما برای بهبود روابط با افغانستان عزم جدی داریمبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، نخست وزیر پاکستان در نشست خبری باخبرنگاران اعلام کرد که ما برای بهبود روابط با افغانستان عزم جدی داریم.

وی افزود: برای بهبود و گسترش روابط با کابل تمام گزینه ها روی میز است و حتی اگر لازم باشد به افغانستان نیز سفر خواهم کرد.

نخست وزیر پاکستان دیدارش با «اشرف غنی» را مثبت و مفید ارزیابی کرد و برای کاهش تنش ها بین دو کشور اظهار امیدواری کرد.

طی چند ماه گذشته، پاکستان بارها مرز خود با افغانستان را به روی بازرگانان افغان بسته است، نیروهای مرزی دو کشور نیز حداقل دو بار با یکدیگر درگیر شده اند.

پس از حمله خونین و تروریستی چهارشنبه گذشته در شهر کابل که دستکم ۱۵۰ کشته و ۴۵۰ زخمی برجای گذاشت، نهادهای امنیتی افغانستان تاکید کردند که این حمله در پاکستان طرح ریزی شده بود.

مقام های پاکستان این ادعای نهادهای امنیتی افغانستان را به شدت رد کردند و گفتند که دولت افغانستان مسئولیت ناکامی‌های خود را بر عهده پاکستان می‌گذارد.

 این در حالی است که چند روز پیش نواز شریف در اجلاس شانگهای در آستانه پایتخت قزاقستان با اشرف غنی دیدار و گفتگو کرد، هر دو برای مبارزه با تروریسم و برگزاری نشست چهار جانبه به توافق رسیدند.

 
انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار