رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه از چاپ 6 عنوان کتاب جدید از آثار نویسندگان این شهرستان خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ احمد دادرس فیاض رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه گفت: کتاب های رقص کمان، اشک من ، انتقام روح، در این بهار نیستی ،  رجال و دانشوران مراغه و  عالم عامل توسط نویسندگان و مولفان مراغه به زیور طبع آراسته شدند.
 
وی ادامه داد: کتاب 'رقص کمان' تدوین تعدادی از قطعات ضربی و رنگ‌ ها بوده که توسط محسن عبادتی نویسنده و مولف مراغه ای در 2 بخش به شیوه‌ نو و با رعایت جنبه‌ های تکنیکی و آموزشی برای ساز کمانچه و ویولن تنظیم شده است.
 
وی اضافه کرد: این کتاب شامل 2 بخش بوده که بخش نخست آن شامل چهل قطعه است که برای نوازندگان سطوح مبتدی و متوسطه، برای سازهای کمانچه و ویولن تنظیم شده است.  
وی گفت: بخش دوم این کتاب نیز شامل بیست قطعه در دستگاه‌ های ماهور، شور، چهارگاه و بیات‌ شیراز بوده که برای نوازندگان سطح پیشرفتۀ کمانچه‌ نوازی تدوین شده لیکن این مجموعه دارای نمونه صوتی اثر با دایره‌ نوازی سینا مشفقی و کمانچه ‌نوازی محسن عبادتی است.
 
وی با اشاره به چاپ 2 کتاب ' اشک من' و ' انتقام روح' توسط بانوی نویسنده مراغه ای افزود: این رمان ها توسط معصومه کیومرثی نوشته شده و توسط انتشارات منشور سمیر به چاپ رسیده است.  
 
وی ادامه داد: کتاب اشک من، چاپ اوّل و انتقام روح، چاپ دوم رمان‌های منتشر شده است.
 
وی با اشاره به انتشار کتاب و مجموعه شعر 'در این بهار نیستی' گفت: این کتاب اثر حسن تقوی از نویسندگان و شاعران این شهرستان بوده که به زیور طبع آراسته شده است.
 
وی افزود: این مجموعه حاوی ٢٥ قطعه شعر در قالب شعر نیمایی بوده و توسط انتشارات مکتب اسنوند به چاپ رسیده است.  
 
وی با اشاره به چاپ کتاب ' رجال و دانشوران مراغی' توسط نویسندگان این شهرستان ادامه داد: این اثر در ٨٠٠ صفحه شامل شرح احوال و آثار بیش از یک هزار نفر از رجال و مشاهیر مراغه بوده که توسط مسعود غلامیه و یوسف بیگ‌باباپور، تالیف و از سوی انتشارات منشور سمیر، منتشر شده است.
 
دادرس اضافه کرد: این کتاب در بر گیرنده زندگی نامه، آثار و خدماتی است که از دیرباز از مشاهیر و رجال معروف مراغه به یادگار مانده و در تاریخ سیاسی، فرهنگی، هنری و علمی این سرزمین تأثیر داشته است.  
 
وی با اشاره به انتشار کتاب 'عالم عامل' گفت: این کتاب زندگی و خدمات آیت‌الله سید کمال‌الدین علوی از علمای به نام این شهرستان بوده و سیری در احوال رجال معاصر مراغه بوده و توسط منصور پورموذن و عصمت ‌الشریعه علوی تالیف و توسط انتشارات منشور سمیر به چاپ رسیده است.
 
 
انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.