معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران از اجرای طرح آمارگیری زنبورستان‌های مازندران همزمان با سراسر کشور از ۱۴ تا ۳۰ مهرماه ۹۷ خبر داد.

آمارگیری زنبورستان‌های مازندران همزمان با سراسر کشور از ۱۴ تا ۳۰ مهرماهبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، علیرضا عطایی نژاد معاون بهبود تولیدات دامی اداره کل جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به لزوم استفاده از سامانه جامع پهنه بندی و مدیریت داده‌های کشاورزی در جمع آوری و ثبت اطلاعات بهره برداران بخش کشاورزی، گفت: طرح آمارگیری از زنبورستان‌های کشور در سال ۹۷ با بهره گیری از این سامانه از ۱۴ تا ۳۰ مهرماه سال جاری همزمان با سراسر کشور در استان مازندران انجام می‌شود.

وی افزود: عملیات میدانی برای جمع آوری و ثبت اطلاعات در سامانه توسط کارشناسان مسوول پهنه مراکز جهاد کشاورزی دهستان‌ها صورت خواهد گرفت.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه بهره مندی از تمامی خدمات زنبورداری از جمله دریافت شناسنامه زنبورداری منوط به شرکت در این سرشماری است، از زنبورداران خواست برای شرکت در سرشماری مذکور با مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌ها، مراکز جهاد کشاورزی دهستان‌ها و شرکت‌های تعاونی زنبورداران همکاری کرده و از انتقال کلنی‌های زنبور عسل در زمان سرشماری خودداری کنند.

عطایی نژاد گفت:: بر اساس سرشماری زنبورستان‌های استان مازندران در سال گذشته، تعداد کلنی‌های زنبور عسل استان ۵۸۲ هزار کلنی با ۶ هزار و ۸۶ زنبوردار بود که ۵ هزار و ۶۴۷ تن عسل تولید و روانه بازار مصرف شد.
انتهای پیام/آ


زنبورستان‌های مازندران امارگیری می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.