وزیر دفاع ترکیه از عملیات این کشور برای «مقابله با تروریسم» در خاک سوریه حمایت کرد و آن را نشانی از قاطعیت آنکارا برای مبارزه با تروریست‌ها دانست.

وزیر دفاع ترکیه: عملیات سپر فرات نشانه قاطعیت ما در مبارزه با تروریسم بودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه تی‌آر‌تی، فکری ایشیک، وزیر دفاع ترکیه، گفت: بیش از 10 هزار و 600 «تروریست» در 2 سال اخیر در عملیات نیروهای دولتی ترکیه کشته شدند. 

وی دیروز شمار عوامل گروه پ‌ک‌ک را که پس از 23 ژوییه 2015 میلادی در عملیات نیروهای دولتی ترکیه در دو سال اخیر کشته شده‌اند، 10 هزار و 657 تن اعلام کرد.

وزیر دفاع ترکیه گفت: این یک موفقیت مهم است. «گروه تروریستی پ‌ک‌ک» اکنون دچار وضعی شده است که نمی‌تواند عملیات انجام دهد. تدابیر لازم برای این که این گروه از این پس نتواند تهدیدی علیه ترکیه ایجاد کند، اتخاذ خواهد شد. 

ایشیک پس از بازدید از نیروهای نظامی مستقر در مرز ترکیه با سوریه در استان کیلیس درباره عملیات سپر فرات نیز گفت: عملیات سپر فرات نشان داد که ترکیه در مقابل وقایعی که در منطقه روی می‌دهد، سکوت نخواهد کرد. عملیات سپر فرات نشانه قاطعیت ما در مبارزه با تروریسم بود. این عملیات پاسخ صریح ما به اقدامات انجام شده در منطقه بود. 

وی با اشاره به این که پیش از عملیات سپر فرات، گروه تروریستی داعش بارها با کاتیوشا مناطقی را در استان کیلیس هدف قرار داد و بر اثر این حملات بیش از 25 تن کشته شدند،‌ گفت: نیروهای نظامی ترکیه با عملیات سپر فرات مرزهای ترکیه را کاملا از وجود داعش که یکی از جانی‌ترین گروه های تروریستی است، پاکسازی کردند. با این عملیات امنیت روستاهای این منطقه نیز تامین شد. 

وزیر دفاع ملی ترکیه در ادامه اظهاراتش با اشاره به اینکه اتحاد دموکراتیک کردهای سوریه در پی متصل کردن مناطق تحت کنترلش با یکدیگر بود، گفت: با عملیات سپر فرات ضربه سنگینی به رویای «گروه تروریستی پ‌ی‌د» وارد شد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار